Министър Димитров за летния сезон: Има добри темпове на ранни записвания

0
68
Д-р Полина Карастоянова, министър Илин Димитров, Стоил Алипиев
Д-р Полина Карастоянова, министър Илин Димитров, Стоил Алипиев. Снимка: МТ

„Допитахме се до браншовите организации кои да са приоритетите във втория мандат на служебното управление и болшинството посочиха, че това са повече реклама на туризма и преодоляване на проблема с кадрите. Където имаме индикации, че има проблем, ще реагираме много бързо, за да можем да помогнем на бизнеса.“

Това увери ресорният министър Илин Димитров при годишната среща на Националния борд по туризъм в рамките на 39-то издание на Международното туристическо изложение „Ваканция & СПА ЕКПО 2023“. По време на нея, проведена във формат дискусия на тема: „Новите предизвикателства пред туристическия сектор и решения чрез публично-частното партньорство“, министърът изтъкна, че туристическият сектор се променя, бизнесът знае най-добре как да се рекламира и са предприети стъпки за максимално активно сътрудничество с бранша.

„След успешното провеждане на серия от двустранни бизнес срещи между германски и български представители на туристическия сектор, Министерството на туризма ще проведе „роудшоу“ и в Израел и Великобритания, където има спад на туристите, затова е необходимо да сме активни“, обяви министърът.

Министерството на туризма /МТ/ изменя политиката си и насочва силите си към близките пазари, намиращи се в същата геополитическа ситуация. Прогнозата е за ръст на българския туризъм през следващите години след успокояване на геополитическата ситуация. Министър Димитров определи предлагания туристически продукт като повече от добър. Над 450 000 повече регистрации през 2022 г. на български туристи спрямо 2019 г., въпреки възможността за свободно пътуване след падането на ограниченията заради COVID пандемията.

„Трябва да наложим позитивен начин на говорене за продукта ни, защото това за нас е ключово“, акцентира министърът.

Министърът анонсира и нова възможност за подпомагане на туристическия бизнес за изграждане на нови ВЕИ за собствено потребление в комбинация с локални съоръжения за съхранение на енергия в предприятията по Националния план за възстановяване и устойчивост. Предприятията от сектор туризъм ще бъдат приоритетни при кандидатстването за средствата.

Димитров коментира и предстоящия летен туристически сезон. Според него има добри темпове на ранните записвания за почивка.

„За Германия беше анонсиран ръст от 30%, но все още не можем да наваксаме големия спад“, коментира министърът и изрази надежда това да се преодолее с повече рекламни активности.

На събитието бяха обсъдени добри практики и защита правата и сигурността на потребителите в туризма, методи за оценка на удовлетвореността на потребителите, представяне на съвместна инициатива на МТ, Комисията за защита на потребителите и Националния борд по туризъм.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments