Милиони работни места са изложени на риск заради спада на луксозните покупки

0
90
Витрина
Снимка: Pixabay

Индустрията на дребно е засегната заради пандемията от коронавирус и голяма част от спадовете на продажбите са насочени към луксозни и модни компании, информира “CNN Business”.

Хората са спрели да пазаруват в магазините, а много онлайн купувачи се въздържат от импулсивни покупки. Това прави луксозните и модни компании “изложени на риска и без контрол”, а бизнесът ще потъне с цели 30% през тази година, според нов доклад, публикуван в сряда от търговското издание Business of Fashion и консултантска фирма McKinsey & Company.

Според доклада, който се позовава на анкета от 1400 модни професионалисти, производителите на луксозни стоки и търговците на дребно ще бъдат най-силно засегнати: очакванията са продажбите да намалеят до 40%.

Служителите в тези браншове са изправени пред “трудности и бедствия”. Стотици хиляди работници на дребно са под пара от това какво ще се случи, магазините са затворени, а болестта е изпратила инвеститори и потребители в дебрите на страха.

Докладът предупреждава, че 80% от анкетираните компании очакват да срещнат финансови затруднения тази година и прогнозира значителен брой фалити в рамките на 18 месеца, ако магазините останат затворени. Търговците на дребно по целия свят временно затвориха врати, тъй като местните власти спряха работата на редица предприятия, които не произвеждат стоки от първа необходимост, за да спрат разпространението на Covid-19.

Затварянето на магазините вероятно ще има “ефект на домино” върху останалата част от индустрията, тъй като анулираните поръчки могат да затворят милиони работни места в производството на облекла. Страните, включително Бангладеш, Индия и Камбоджа, могат да бъдат засегнати особено силно, се казва в доклада.

Изпълнителният директор на моден бизнес Имран Амет призовава компаниите да работят заедно, за да оправят модната индустрия, след като пандемията започне да затихва.

“Нито една компания няма да премине през пандемията сама и модните играчи трябва да споделят данни, стратегии и разбирания как да се ориентират в бурята”, казва Амет в доклада.

За онези търговци на дребно и модни компании, които оцелеят, в доклада се казва, че ще трябва да направят “смели и бързи стъпки”, за да се стабилизират във възможна рецесия.

Анкетираните в проучването също очакват купувачите да гравитират още повече към отстъпките и търговците на ниски цени. Онлайн продажбите на марките също трябва да бъдат “спешен приоритет” предвид засиленото социално дистанциране.

Луксозните и модни компании също очакват да има по-малко търговци на дребно в бъдеще.

“Кризата ще разтърси слабите, ще засили силните и ще ускори упадъка на компаниите, които вече са вървели надолу преди пандемията”, се казва в доклада, предупреждаващ за консолидация и сливания. Sears, JCPenney, Neiman Marcus и J. Crew бяха едни от най-бедстващите компании преди избухването на коронавируса, отчитат анализаторите.

Но не всички надежди са изгубени. Както H&M, така и Nike наскоро заявиха, че продажбите започват да се увеличават отново в Азия след затварянето на техните магазини в региона. Изпълнителният директор на Nike Джон Донахоу заяви в последната си реч за печалбите, че сега има “playbook” (стратегически план), който да използва в други страни, засегнати от вируса.

Превод: Диана Тодорова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments