Манолова към ОбС-София: Върнете картата за една линия и талоните по 1,20 лева

0
36
Мая Манолова
Мая Манолова. Снимка: "Изправи се.БГ"

Лидерът на гражданската платформа „Изправи се.БГ“ Мая Манолова е изпратила предложение до столичния кмет и до общинския съвет с искане за поправяне на системата за продажба на билети и карти, която причини „хаос и объркване сред гражданите“. В искането си от гражданската платформа настояват за 4 основни промени:

  1. Връщане на талоните за 10 пътувания на цена от 1,20 лева;
  2. Възстановяване на възстановени месечните карти за една линия, за метро и за метро и допълнителна линия;
  3. Отпадане на глобата при невалидиране на редовна месечна или годишна карта за градския транспорт;
  4. Повече възможности за гражданите да закупуват и зареждат картите си.

Според Манолова въвеждането на електронната система за таксуване не бива да се противопоставя на гъвкавостта на системата на градския транспорт, а запазването на картите за една линия, за метро и за метро и допълнителна линия ще запази клиенти на градския транспорт. Експертите на „Изправи се.БГ“ показват как за последните 3 години градският транспорт в София драстично намалява приходите си от продажбата на билети и карти като приходите на ЦГМ спадат от 91 млн. лв. за 2019г. до 66 млн. лв. заложени за 2022г.

От гражданската платформа смятат още, че глобяването на хора, които имат валидни месечни или годишни карти, но не са се чекирали при качване, не просто нередно, то може да се счита и за незаконно.

В становището си Манолова настоява още за повече центрове за продажба на билети и зареждане на карти, тъй като в момента броят им от едва 50 е недостатъчен, за да обхване над 100 квартала в столицата. Тя предлага също карти да могат да се зареждат и в метрото, както и през интернет.

От „Изправи се.БГ“ предлагат в дългосрочен план градският транспорт да бъде безплатен за софиянци. Според техни изчисления и в момента едва около 30% от приходите в градския транспорт идват от продажбата на превозни документи, а останалата част се дотира от общината или държавата. Манолова посочва в становището си примери като Талин, където транспортът е безплатен от 2013 г. или Люксембург и Малта, където целият обществен транспорт е безплатен, а в Германия са въвели символични карти на символични цени.

Според експертите на гражданската платформа с безплатен транспорт ще се подобри и качеството на въздуха и ще намалеят задръстванията в столицата без сериозни допълнителни разходи за общината, ако се запушат дупките от неизгодните обществени поръчки и лошото управление.

Цялото становище на „Изправи се.БГ“ можете да намерите ТУК.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments