Цените на луксозните стоки достигат рекордни нива, но това не води до очакван ръст в печалбите, пише “CNN”. Според Bain & Company, пазарът на лични луксозни стоки е нараснал до 363 млрд. евро през 2024 г., но темпът на растеж е най-бавният от години. Причините: преситен пазар, съмнения в качеството и растящ скептицизъм от страна на потребителите.
Луксозните компании все по-често използват маркетингови кампании и документални формати, за да подчертаят майсторството и автентичността на продуктите си. Италианската Ferragamo дори покани независим експерт да разглоби популярна чанта и публично оцени изработката ѝ.
Но критиките нарастват. Цените в Европа са с над 50% по-високи спрямо 2019 г., което поражда съмнения дали скокът е оправдан. Форумите гъмжат от коментари за липса на съответствие между цена и качество, а скандали с трудови нарушения в брандове като Dior, Armani и Valentino подкопават имиджа на сектора.
Промените в творческите екипи на водещи марки – Chanel, Gucci, Celine – също допринасят за усещането за нестабилност. Новото поколение потребители, информирани и критични, вече не се доверяват сляпо на етикета „лукс“.
Марките реагират с нов фокус върху занаятчийството. Santoni, Tod’s и Bottega Veneta публикуват книги и стартират кампании, посветени на историята и ръчната изработка. Целта: възстановяване на доверието чрез прозрачност и емоционално свързване с потребителя.
В свят на инфлация и социални мрежи, стойността на лукса се пренаписва. Не е достатъчно просто да струва много – трябва да означава нещо.
Присъединете се към нашия Телеграм
Паразити и стафилококи: колко хигиенични са всъщност обществените плувни басейни?