Кой гълта милиардите от надутите битови сметки и как могат да се решат проблемите?

0
108
Увеличение на цените на тока от юли
Увеличение на цените на тока от юли. Снимка: Росен Миленов, Facebook

Всяка година медиите пускат статии за шоково поскъпване на тока, газа и водата. Пред КЕВР се събираме 20-30 човека за час-два за да протестираме срещу ограбващите цени и после всички потребители си плащаме чинно. По време на предизборната кампания политици грачат, че неоснователно се повишават цените, а след това, когато влязат във властта, прибират запазената за тях комисионна – и размера не е 100, 200, 500 хил. лв., става въпрос десетки милиони.

Кой гълта тези милиарди от надутите битови сметки?

Безпощадният грабеж на ненаситни продажни политици и богоизбрани криминални бизнесмени.

Всяка година в енергетиката, през бутиковите обществени поръчки, възлагани от „Мини Марица – изток“, „ТЕЦ Марица изток 2“, НЕК, АЕЦ, ЕСО и други държавни енергийни предприятия, се крадат милиарди. Пресен нагледен пример е „Таньо“ от Разбойна – собственик на фирма „ЕМУ“, която е получила поръчки за над 400 млн. лв. от ЕСО, с цени за дейности с 47% по-високи от предложените от останалите фирми, участвали в процедурата по възлагане, тоест близо 50% или 200 млн. лв. са отишли в офшорки и чекмеджета на политици и олигарси. Това са пари събрани от нашите сметки за ток.

Е, разбира се, ръководител на държавната ЕСО по това време е Ангелин Цачев, бивш служител във фирмата на „Таньо“ и политическо назначение без конкурс на бившия енергиен министър Теменужка Петкова. Други известни „бизнесмени“ в сектора са Николай Вълканов – наследникът на Мултигруп, Христо Ковачки и редица други знайни и незнайни престъпници.

Студен резерв – днес вече го наричат в закона „балансирани мощности“. Само за периода 2018-2020 год., определени фирми, свързани с неслучайни хора, са получили следните немалки суми:

  • ТЕЦ „Варна“ – Ахмед Доган, въпреки, че централата никога не е била в състояние да осигури студен резерв, получава близо 57 млн. лв.;
  • ТЕЦ-ове, свързвани с Хр. Ковачки – 57 млн. лв.;
  • „Биовет Пещера“ на Кирил Домусчиев „Киро – Гела“ – близо 35 млн. лв.

АЕЦ „Белене“ – 1 млрд. лв. откраднати през консултантски фирми като „Риск инженеринг“ на олигарха Богомил Манчев и разпределени за Първанов, Борисов, Станишев и други политици. В резултат днес имаме един гьол, два реактора за 1,3 млрд. лв. които ръждясват, но нямаме АЕЦ, затова в бъдеще ще плащаме все по-високи сметки и ще внасяме ток от страни, на които десетилетия наред сме продавали.

Електроразпределителните дружества – ЕРП-тата. Всяка година, чрез различни схеми, източват печалбата си, за да не видят българите с колко ги крадат.

ВЕИ-та, които още в началото с високите преференциални цени бяха запазена марка – схема за изпиране на пари на всички големи престъпници в страната.

Всички политици говорят за диверсификация на газа, за по-изгодни за България цени, но в действителност какво имаме: нито диверсификация, нито приходи от транзитни такси. Да, тръбата пресича цялата територия на страната, без отклонение за България, без преференциални цени и т.н., но имаме няколкостотин милиона комисионна за Борисов, Пеевски и други продажни политици и предаден национален интерес, както на изток, така и на запад – това се нарича национално предателство.

Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) – по закон трябва да защитава потребителя от естествените монополи, но случващото се досега доказва, че именно този регулатор „узаконява“ исканията на въпросните компании за увеличаване на цените, защото е овладяна. Председателят и всички членове на ДКЕВР са политически назначения, а политиците са корумпирани „до костите“ и работят само за своя личен интерес и интереса на икономически кръгове – чужди корпорации и наши олигарси. А като се има предвид и факта, че малко са потребителите, които са наясно как се формират цените на електроенергията, водата и отоплението, „щавенето“ върви с пълна сила всеки месец, година след година, въобще през целия ни живот и ще продължи, ако ние, всички потребители, не потърсим своя личен интерес в това, а именно – да плащаме справедлива цена за тези комунални услуги.

Какви са решенията на гореизброените престъпни афери, които застрашават националната сигурност?

Решенията са залегнали в проекта
Президентски избори 2021,
Президентът – институция на народа!
Програмата „Референдуми за справедливост“

По отношение на обществените поръчки е необходимо законодателно уреждане на:

  • участието на гражданите на ротационен принцип срещу заплащане в комисиите по възлагане на обществени поръчки, за да се елиминира субективното отношение на възложителя, който е политическо назначение;
  • предаване на живо в сайтовете на институциите на работата на комисиите по всяка ОП;
  • деархивиране на документацията по всяка ОП след изпълнението и; Пример: Кметът възлага обществена поръчка за ремонт на детска площадка, съставът на комисията е от негови подчинени, тоест няма кой да го контролира. Участието на граждани дава прозрачност и ефективност при разходването на публичните средства, като същите могат да проверят на момента дали заложената цена за пейка от 1500 лв. е завишена, защото през интернет виждаш, че на сайта на строителните магазини същата струва 350 лв. Резултатът е, че кмета няма да взема 50 хил. комисионна, премиера и министъра десетки милиони от АПИ, от държавните енергийни дружества или само от обществени поръчки, годишно ще спрем грабежа на 5 млрд. лв. Същото се отнася и за концесиите. С участието на гражданите се гради и гражданско общество, каквото в момента нямаме.

По отношение на естествените монополи:

  • всички електроразпределителни дружества, ВиК операторите, топлофикации, общественият доставчик на природен газ и един мобилен оператор да станат собственост на българските граждани.

Забележка: В България монополни положения са установени във всички сектори. Годишно ощетяването на потребителите възлиза на 5 млрд. лв.

Как ще стане това?

Всички горепосочени компании за комунални услуги ще бъдат изкупени от държавата с част от финансовите средства над 50 млрд. лв., които ще се конфискуват от политиците, участвали в управлението на страната през периода 1990-2021 г. и свързаните с тях лица.

В Търговския закон ще бъде уреден статут на специален вид акционерни дружества, които ще придобият тези предприятия за комунални услуги. Всеки български гражданин, който е клиент на тези услуги (примерно има партида в съответното електроразпределително дружество) получава акция срещу заплащане на един лев, като по този начин ще му бъде прехвърлена собствеността от страна на държавата. Всички клиенти ще станат притежатели на еднакви по права и стойност акции. Те ще бъдат с ограничени права – притежателят им няма да може да са разпорежда с тях, тоест да ги прехвърля или продава, за да не се повтори горчивият пример с боновете от масовата приватизация и РМД-та (работническо – мениджърски дружества), където тарикати изкупиха на безценица всички бонове и се оказаха собственици на заводи за милиони, които впоследствие разрушиха и разпродадоха. Въпросната акция ще се придобива по право – когато лицето става клиент на дружеството и ще я губи, когато го напуска, а при смърт ще се унаследява от лицето, което става титуляр на партидата.

Акциите ще дават следните права:

  • да избира органите на управление на дружеството – управителен съвет и надзорен съвет, с мандат три години. Съставът на управителния и надзорния съвет ще се формира на професионален принцип – членовете ще се избират въз основа на представени от тях концепции за дейността на дружеството, включващи цени на услугите, разходи, инвестиции за поддържане на съоръженията и прогнозируема печалба. Кандидати могат да бъдат както служители на съответното предприятие, така и външни експерти. Заплащането на мениджмънта ще бъде обвързан с показателите на дружеството – ако те растат и заплатите им ще растат.
  • право на дивидент, тоест да получи част от печалба на дружеството, формирана през съответната година. Печалбата ще бъде разпределена поравно между всички акционери-клиенти под формата на намаляване на текущите сметките в размера на дивидента.
  • право на достъп до цялата информация, касаеща дейността на дружеството.

Гласуването при провеждането на общи събрания на дружеството ще се осъществява посредством платформа за електронно гласуване, поддържана от държавата. Това е платформата, през която ще се осъществява дистанционното електронно гласуване на избори и референдуми.

С предложената промяна на собствеността на въпросните компании и начина им на управление се цели да се изхвърлят посредниците от дейности (в случая комуналните услуги), които са жизненонеобходими за нашия ежедневен живот и същевременно се явяват монополисти, тоест няма възможност за избор от страна на клиента с оглед получаването на по-добро качество и справедлива цена, която трябва да намалее с над 30 %. При този вид собственост, който се предлага – всеки клиент да е и акционер, същият ще е пряко заинтересован от състоянието на дружеството с оглед заплащаната от него сметка за тези услуги, а мениджмънтът – от доброто управление на предприятието за получаване на по-големи възнаграждения. Това ще отнеме възможността на всички участници да извършват нерегламентирани дейности, както от страна на управителните органи (злоупотреби при управлението на компанията), така и от клиентите с кражбите на ток, защото при това положение, ако някой краде, то той де факто ще краде от себе си.

Мобилният оператор ще е от изключителна важност с оглед перспективата пред икономиката и обществото във връзка с изключително бързото навлизане на дигитализацията, като в бъдеще дейността на телекомите ще се фокусира върху интернет трафика, за сметка на традиционния им досега бизнес – пренос на глас и текстови съобщения. Това е в унисон с политиките, които предлага програмата „Референдуми за справедливост“, а именно – участие на всички в законодателната, изпълнителната и съдебна власт чрез електронно гласуване, въвеждането на умно електронно управление на „едно гише“ (физическо и виртуално), електронно здравеопазване и внедряването на „Свързана национална икономика“, която представлява система от публични и частни облачни структури за цялата икономика на страната, която ще се приложи за първи път в света на национално ниво. Целта ѝ е рационално насочване на български стоки и услуги на международните пазари, както и снабдяването ѝ с ресурси, машини и инвестиции за местното производство. Операторът ще стане водещ доставчик на хост услуги.

Източник: Росен Миленов

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments