„Конвой на свободата“: Мостът между Канада и САЩ отваря отново, след като полицията разпръсна протестиращите

0
34
Конвой на свободата
Конвой на свободата. Снимка: Viral Shorts, Facebook

Най-натовареният търговски пункт в Северна Америка беше отворен отново късно в неделя вечерта и по този начин беше сложен край на шестдневната блокада, предаде „Reuters“. Това се случи, след като канадската полиция разпръсна протестиращите, които се борят срещу наложените ограничения заради коронавируса. 

Няколко ареста бяха извършени в неделя и бяха разчистени превозните средства, които бяха окупирали моста Амбасадор в Уиндзор, Онтарио. Това се случи след разпореждане на съда, издадено в петък. 

Блокадата буквално стопира веригата за доставки за производителите на автомобили в Детройт, принуждавайки Ford Motor Co (F.N), вторият по големина автомобилен производител в САЩ, General Motors Co (GM.N) и Toyota Motor Corp (7203.T) да намалят производството.

През моста се превозват товари за около 360 милиона долара на ден  – 25% от стойността на цялата търговия със стоки между САЩ и Канада.

Служител на полицията в Уиндзор каза пред репортери, че са били арестувани между 20 до 30 души. Според по-ранно изявление полицията е иззела и превозни средства в рамките на демонстрационната зона.

Силите на реда засилиха присъствието си в неделя с повече от 50 превозни средства, включително крайцери, автобуси и бронирана кола, тъй като броят на протестиращите спадна до около 45 от приблизително 100 в събота. Полицията на Уиндзор обяви, че „ще има нулева толерантност към незаконната дейност“.

В Отава контрапротестите започнаха да блокират превозни средства, които се опитваха да се присъединят към демонстрациите в неделя, като жителите загубиха търпение заради триседмичните блокади.

В западната канадска провинция Британска Колумбия, тихоокеанският граничен пункт в Съри беше временно затворен в неделя следобед за втори ден от група от около 200 протестиращи. Малка група демонстранти се събраха от американската страна на границата, блокирайки идващите превозни средства.

Протестите „Конвой на свободата“, започнати в националната столица Отава от канадски камиони, които се противопоставят на ваксинацията или карантина за трансграничните шофьори, влязоха в своя 17-и ден в неделя. Те се превърнаха в протест срещу по-широките ограничения на COVID-19, данъка върху въглеродните емисии и други проблеми, като хората се присъединяват в автомобили, пикапи и селскостопански превозни средства.

„Писна ни, уморени сме. Искаме Отава отново да е скучна“, каза жител на града на контрапротест пред щаба на полицията в града.

Канадското правителство е обсъдило дали да използва специални правомощия за извънредни ситуации за справяне с протестите в столицата, каза министърът на готовността за извънредни ситуации Бил Блеър пред „CBC News“ в неделя. Той обяви, че липсата на полицейско правоприлагане в Отава е „необяснима“.

Рядко използваният Закон за извънредни ситуации ще позволи на федералното правителство да отменя провинциите и да разреши специални временни мерки за гарантиране на сигурността по време на национални извънредни ситуации навсякъде в страната. Използван е само веднъж в мирно време – от бащата на Трюдо, бивш министър-председател Пиер Трюдо – през 1970 г.

Прекратявайки двустранната търговия, протестите се разпространиха до три гранични пункта, включително в Алберта и Манитоба. Канадската полиция заяви, че демонстрациите са частично финансирани от американски поддръжници, а Онтарио замрази средства, дарени чрез една американска платформа GiveSendGo в четвъртък.

Очакваната загуба до момента от блокадите само за автомобилната индустрия може да достигне 850 милиона долара, въз основа на данните на IHS Markit, които определят дневния поток от превозни средства и части за 2021 г. на 141,1 милиона долара.

„Днес нашата национална икономическа криза на моста „Амбасадор“ приключи“, написа кметът на град Уиндзор Дрю Дилкенс в социалните мрежи.

В Европа конвой от 150 коли, протестиращи срещу ограниченията на COVID-19, напусна Париж в неделя сутринта и се отправи към Брюксел.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments