Китайската собственост на Volvo Cars ще съкрати 3000 работни места

Целта - намаляване на разходите

0
24
Завода на Volvo Cars.
Завода на Volvo Cars. Снимка: Wikimedia Commons

Базираният в Швеция производител на автомобили Volvo Cars заяви, че ще съкрати около 3000 работни места като част от мерките за намаляване на разходите, съобщава „BBC“.

Фирмата заявява, че съкращенията ще засегнат основно офисните позиции в Швеция, които представляват около 15% от работната сила. Миналия месец Volvo Cars, която е собственост на китайската група Geely Holding, обяви „план за действие“ за преструктуриране на бизнеса на стойност 18 млрд. шведски крони (1,9 млрд. долара; 1,4 млрд. паунда).

Световната автомобилна индустрия е изправена пред редица сериозни предизвикателства, включително 25-процентните мита на президента на САЩ Доналд Тръмп върху вносните автомобили, по-високите разходи за материали и по-бавните продажби в Европа.

Главният изпълнителен директор на Volvo Cars, Хакан Самуелсон, изтъкна „предизвикателния период“, пред който е изправена индустрията, като причина за съкращенията.

„Действията, обявени днес, бяха трудни решения, но те са важни стъпки в изграждането на по-силно и още по-устойчиво Volvo Cars“, коментира той в свое изявление.

По-рано този месец фирмата съобщи, че глобалните ѝ продажби за април са спаднали с 11% в сравнение със същия период на миналата година.

Основната централа и прилежащи офиси на Volvo Cars се намират в Гьотеборг, Швеция. Основните ѝ производствени заводи са в Швеция, Белгия, Китай и САЩ.

През 2010 г. компанията беше продадена от американския гигант в автомобилната индустрия Ford на китайската Geely.

През 2021 г. Volvo заяви, че до 2030 г. всички негови автомобили ще бъдат електрически. Миналата година то намали тази амбиция поради редица проблеми, включително „допълнителната несигурност, създадена от неотдавнашните мита върху електрическите превозни средства на различни пазари“.

Японският автомобилен производител Nissan заяви по-рано този месец, че ще съкрати още 11 000 работни места в световен мащаб и ще затвори седем завода, тъй като ще преструктурира бизнеса си в условията на слаби продажби.

Спадът на продажбите в Китай и големите отстъпки в САЩ, двата най-големи пазара, се отразиха тежко на приходите, а предложеното сливане с Honda и Mitsubishi се провали през февруари.

С последните съкращения общият брой на съкращенията, обявени от компанията през изминалата година, достигна около 20 000, или 15% от работната сила.

Като пример за жестокото съперничество между производителите на автомобили китайският гигант BYD обяви през уикенда, че ще намали цените на повече от 20 свои модела. С този ход цената на най-евтиния му автомобил, Seagull EV, се понижава до 55 800 юана (7745 долара; 5700 паунда).

В отговор китайските държавни компании Changan и Leapmotor, която е подкрепена от собственика на Chrysler Stellantis, обявиха собствени намаления на цените.

След тези съобщения акциите на китайските производители на автомобили рязко спаднаха.

През април BYD за пръв път изпревари Tesla на Елон Мъск в Европа, по данни на фирмата за проучвания в автомобилната индустрия Jato Dynamics.

Присъединете се към нашия Телеграм

Плановете на Германия за субсидиране на електроенергията вероятно са незаконни

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук