Катастрофа, оставки и нови обещания – разследването в БДЖ разкрива фрапантни пропуски

Гроздан Караджов обяви спешни мерки за повишаване на безопасността в железопътния транспорт

0
404
Влакова катастрофа
Влакова катастрофа. Снимка: БТА

След тежкия жп инцидент в Софийско, при който загинаха двама души, а шестима бяха ранени, тримата отговорни служители на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ /НКЖИ/ – двама диспечери и ръководител движение, са временно отстранени.

Транспортният министър Гроздан Караджов заяви категорично, че няма да се толерира нарушаване на процедурите, а безопасността в железопътния транспорт ще бъде приоритет №1. Разследването разкри фрапантни пропуски в системата за контрол на движението, довели до сблъсъка между двата товарни влака. Министър Караджов коментира ситуацията с остра критика:

„Кой отишъл за баничка, кой до тоалетната и не са си предали информацията… Не може сигурността на железния път да зависи от паметта на някого, който в критичен момент може да забрави да предупреди машинистите, че идва влак насреща!“

Той подчерта, че ако не е била комбинацията от грешки, трагедията край Локорско е можела да бъде предотвратена. В резултат на случилото се шефовете на НКЖИ и БДЖ „Товарни превози“ подадоха оставки, които бяха приети от министър Караджов. На техните места застанаха Александър Вецков /НКЖИ/ и Чавдар Трендафилов /БДЖ – Товарни превози/, които коментираха:

„Това е грубо нарушение на всички процедури от няколко служители. Надявам се да е прецедент, защото това е недопустимо.“

Ръководството ще проведе детайлно разследване на всяка стъпка от инцидента, включително анализ на комуникацията и действията на всички замесени лица. Министър Караджов обяви, че до края на седмицата ще бъдат изготвени спешни мерки, които трябва да бъдат приложени в рамките на един месец.

„Трябва да се обмисли системен вторичен контрол, който при човешка грешка се задейства автоматично и предотвратява катастрофа.“

Мерките ще бъдат разделени в две категории:

– Спешни и неотложни мерки – въвеждане на по-строг контрол и допълнителни механизми за проверка на процедурите.
– Дългосрочни мерки с по-голямо финансиране – внедряване на модерни софтуерни системи за управление и автоматично предупреждение за грешки.

„Всеки, който наруши правилата за безопасност, ще бъде освобождаван незабавно. Основната задача е да не допуснем повече железопътни катастрофи!“

До края на седмицата НКЖИ и БДЖ ще изготвят доклад за слабостите в системата и ще предложат конкретни решения.

Купили сте си имот по време на брака? Гответе се да го делите при развод!

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments