Капитан Димитров: Екипажите на търговските кораби са обучени как реагират в екстремни ситуации

0
38
Търговски кораб
Търговски кораб. Снимка: Pixabay

Пиратство или искане на откуп – това е била целта на по-голямата част от нападенията над плавателни съдове до момента. Засега няма искане нито за едното, нито за другото, коментира президентът на Европейската конфедерация на асоциациите на морските капитани капитан Димитър Димитров за „БНТ“. По думите му за похитителите се знаело, че подкрепят едната от страните в конфликта в Близкия изток и предстояло да се изясни какво означава това.

Екипажите на търговските кораби са преминали през обучение как да реагират при екстремни ситуации, сред които е и отвличане или похищение, заяви Димитров, пояснявайки, че всеки плавателен съд има план за сигурност, в който с детайли се описват задълженията на всеки член от екипа, като всеки е преминал през задължително обучение.

„Специално за нападения по въздух не съм виждал в плановете действия в такава ситуация, досега не е имало такъв случай за похитен кораб по въздух. Едно от нещата е да се натисне паник бутон“, разкри експертът.

Димитров обясни, че на по-голямата част от корабите има цитадели, което представлявало паник стаи и е възможно нападателите да проявяват насилие в тях. Той допълни, че е разписано кога екипажът да ги използва.

„Зоните с повишен риск се обявяват от международни организации на застрахователите, този район не е обявен за такъв. Всяка компания преценява зоната, в която плава кораба“, заяви още капитанът.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments