„Камионът на ужасите“ е регистриран у нас през 2017 година, напуснал е страната и повече не се е връщал

0
531
Камион
Снимка: Скрийншот от репортаж на NOVA

Няма данни и основания да се смята, че в „камиона на ужасите“ е имало българи или че сред извършителите има наши съграждани. Това съобщи съветникът на външния министър Иван Димов за „NOVA“ по повод намерените 39 тела в хладилен контейнер на камион в Есекс. По думите му според техническата спецификация, когато е включен този контейнер към захранването на влекача, температурата пада до минус 25 градуса, достъпът до светлина и свеж въздух е нулев. Ако хора биват транспортирани при подобни условия, то това е можело да „доведе до неминуемата им смърт за кратко време“.

Камионът е бил регистриран на 19 юни 2017 година във Варна на фирма „Утрешни движения днес“ ЕООД. На 20 юни е напуснал страната ни и повече не е бил засечен на българска територия. За „бТВ“ Димов добави:

„Камионът е с варненска регистрация, освен регистрацията няма нищо, което да свързва престъплението с България. По данни на МВР след регистрацията на камиона, която е била през 2017 г., той е регистриран от фирма, собственост на гражданин на Ирландия – той веднага е напуснал територията на страната и повече не се е връщал в България“.

Все още не е потвърдена самоличността на жертвите. В Есекс се сформира специален екип от следователи, специалисти по тежки престъпления, но идентифицирането ще отнеме доста време заради състоянието на телата, в което са се намирали, заяви Димов.

Според информация на властите от Ирландия, маршрутът на влекача е бил от Дъблин до Холихед – малко градче, но с голям фериботен терминал. По думите на Димов оттам минава товарният трафик от Ирландия за Англия.

По данни на британската полиция, контейнерът, в който са открити жертвите, е отпътувал от пристанището в белгийския град Зеебрюге и е влязъл в Обединеното кралство през традиционния континентален маршрут, през който влизат товарите и след това е натоварен на влекача.

Тепърва ще се установи, къде хората са били натоварени в контейнера. Основната версия, по която се работи, е за трафик на хора. Според последните данни за тази година над 2500 души по целия свят са станали жертва на трафик, а за Средиземноморието броят им е 1080 души.

Експерти коментираха случая. Служителят в логистична фирма Афтореф Кирил заяви за радио Sputnik, че температурата в контейнера може да се регулира.

„Задачата на хладилния агрегат е да се поддържа определен температурен режим за товара по време на пътя, инсталацията се включва и изключва, шофьорът може да следи температурата от кабината. Възможно е обаче в дадения случай да е имало стационарна инсталация, която се включва не от кабината на шофьора, може да е бил включен някакъв тъмблер и тя да е работела през цялото време на охлаждане“, предположи специалистът.

Експертът от Международния институт по хуманитарно-политически изследвания Владимир Брутер от своя страна изрази мнение, че става дума най-вероятно за нелегални мигранти, при транспортирането на които трагичните случаи не са рядкост.

„Що се отнася до трагичните случаи, то те стават, тъй като условията, при които се прехвърлят мигрантите, са много далеч от подходящите за човека. Напълно е възможно на тях просто да им е свършил кислородът в онзи тайник, където са се намирали те и всички да са загинали от недостиг на кислород. Те не могат да излязат навън или поне да съобщят, че нямат кислород. Подобни случаи вече е имало. Ако това е било така, е нужно щателно полицейско разследване“, каза Брутер.

25-годишният шофьор остава в ареста по подозрение в убийство. Британски медии съобщиха, че името му е Мо Робинсън и е от Северна Ирландия.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments