Как Великобритания се бори със затлъстяването в страната?

0
72
Велосипедист.
Снимка: Пиксабей

Правителствена схема, предлагаща ваучери за ремонт на велосипеди в размер на 50 паунда, ще стартира в Англия във вторник като част от плановете за стимулиране на колоезденето и ходенето, информира “BBC”Първоначалните 50 000 ваучера ще бъдат предоставени онлайн по-късно през деня на базата на “кой предвари – той завари”.


Премиерът на Обединеното кралство също обяви, че
велосипедите ще бъдат предоставени на NHS (Националната здравна служба) като част от стратегията. Но Лейбър заяви, че много от предложенията на правителството отнемат твърде много време, за да влязат в сила. Кампанията идва, след като в понеделник правителството стартира стратегията си против затлъстяването. Общопрактикуващите лекари в райони на Англия с хора в лошо здравословно състояние ще бъдат насърчавани да предписват колоездене, като пациентите могат да имат достъп до колелетата благодарение на местните структури на NHS.

Скорошно проучване на Public Health England установи, че наднорменото тегло или затлъстяването излага хората с него на по-голям риск от сериозно заболяване или смърт от COVID-19. Правителствената статистика показва, че близо 8% от критично болните пациенти в интензивните отделения с вируса са били болезнено затлъстели, в сравнение с 2,9% в това състояние от общата популация. Премиерът Борис Джонсън заяви, че колоезденето и ходенето пеша играят “огромна роля” за справяне с предизвикателствата пред здравето и околната среда.

“Но за да изградим по-здрава и по-активна нация, ние се нуждаем от подходяща инфраструктура, обучение и подкрепа, за да дадем на хората увереност да пътуват на две колела”, подчерта той.

“Ето защо сега е моментът да сменим предавките и да продължим напред с най-големите и смели планове, с които все още да стимулираме активното пътуване – за да може всеки да усети трансформативните ползи от колоезденето”, каза още той.

Бившият златен медалист на олимпийски игри в колоезденето Крис Бордман, понастоящем политически съветник на британското колоездене, приветства плановете.

“Във Великобритания една четвърт от домакинствата изобщо нямат достъп до автомобил и имаме обществен транспорт за едва 30%, така че 70% от хората трябва да намерят друг начин да пътуват или въобще с да не отидат на работа”, каза той пред BBC Breakfast.

“Това може да бъде не само условие за хората, които нямат кола сега, това е консултация за бъдещето.”

Ваучери “Поправете вашия велосипед”

Правителствените ваучери “Поправете вашия велосипед” се пускат на партиди “за да помогнете за управлението на капацитета” и за да подпомогнат схемата да бъде наблюдавана, преди да бъде въведена по-широко, каза правителството. Те обикновено покриват сметката за стандартна услуга и подмяна на основен компонент, като вътрешна тръба или кабел.

По време на брифинг на Даунинг стрийт през май транспортният министър Грант Шапс заяви, че инициативата ще бъде “налична от следващия месец”Но Министерството на транспорта (DfT) заяви през юли, че ще започне едва тогава, когато сервизите ще могат да се справят с очаквания скок на търсенето на ремонти на велосипеди.

Халфорд казва, че всеки ден има на разположение хиляди слотове, за да могат клиентите да внесат моторите си в магазините, с което да се идентифицират потенциални неизправности, които могат да бъдат отстранени по схемата.

“Смятаме, че правителствената схема на ваучерите “Fix Your Bike” не само ще помогне на хората да станат по-уверени в поддържането на велосипедите си, но и ще ускори колоездачната революция”, каза главният изпълнителен директор Греъм Стейпълтън.

По-рано търговецът на дребно съобщи, че продажбите на велосипеди са се увеличили с 57,1% за 13 седмици към 3 юли, тъй като хората се стремят да избегнат обществения транспорт по време на блокирането заради коронавируса.

Хиляди мили нови защитени велосипедни алеи, обучение на велосипеди за деца и възрастни, както и създаването на първия град на Обединеното кралство за транспорт с нулеви вредни емисии също са част от плановете за насърчаване на колоезденето и ходенето пеша.

Инициативата беше приветствана от колоездачни групи и еколози.

Те отдавна твърдят, че Active Travel – новата тенденция за ходене и колоездене изпълнява двойни цели за подобряване на здравето и благополучието, като същевременно намалява и вредните емисии, които влияят неблагоприятно на здравето и парниковия ефект. Но те изтъкват, че инвестицията е по-малко 10 от 27-те милиарда паунда, които правителството преди това обяви, че ще бъде изразходвано за нови пътища.

Сега нараства натискът за този пътен бюджет да бъде намален. Ръководителят на АА Едмънд Кинг заяви пред BBC News през април, че някои от парите могат да бъдат по-добре изразходвани за подобряване на широколентовия интернет.

От друга страна природозащитниците са изправили правно предизвикателство срещу плановете, тъй като изграждането и използването на пътищата ще увеличат въглеродните емисии, когато министрите се ангажират да намалят емисиите.

Скорошно проучване предположи, че могат да се постигнат големи спестявания на въглерод чрез изграждане на велосипедни алеи в предградията, които да се използват от електронни велосипеди.

“Възможност веднъж в живота”

Други мерки за подобряване на благосъстоянието на пешеходци и колоездачи включват укрепване на Кодекса на магистралите, подобряване на правната защита, повишаване на стандартите за безопасност на камионите и работа с полицията и търговците за справяне с кражбите на велосипеди.

Плановете ще бъдат финансирани от инвестиция в размер на 2 милиарда паунда, обявена през февруари.

Шапс каза, че това е “възможност веднъж в живота да се създаде промяна в нагласите”, за да се направи колоезденето или ходенето част от ежедневието на хората.

Мат Малиндър, директор на благотворителното дружество за колоездене на Великобритания, каза, че планът “поставя колоезденето в сърцето на нашите градове и градове”, но призова за още повече финансиране “за истински смяна на предавките”.

Кери Маккарти, министър на колоездачите в сянка на лейбъристите, също заяви, че консервативната партия “не е успяла да се възползва от възможността, която тази криза създава”.

“Въпреки че финансирането е добре дошло, колоездачите с право ще бъдат загрижени колко време ще отнеме, за да се реализират действително тези планове.”

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments