Как да защитим правата си при връщане на доставена до куриерско шкафче онлайн покупка?

0
26
Куриер, доставка, кашон
Снимка: Pixabay

„Когато изберете доставката на онлайн покупката ви да бъде до шкафчетата easybox и решите да я върнете в 14-дневния законов срок, уведомете писмено търговеца за отказа си и пазете цялата кореспонденция с него и с куриерската фирма (sms с код за изпращане)“.

Това обясниха от „Ние, потребителите“, който дават съвети как да защитим правата си в такива ситуации и твърдят, че липсата на физическо доказателство, че сме оставили стоката, не е проблем. Повод са запитвания и сигнали от хора, които са имали затруднения в комуникацията с електронния търговец при упражняване правото на отказ от покупката.

От некомерсиалната платформа напомнят, че при възникване на спор дали сте върнали стоката, ще имате доказателства, че сте заявили желанието си да развалите договора за продажбата и сте предприели стъпки да изпълните вашите ангажименти по процедурата. Включително ще може да се установи, че действително сте поставили пратката в съответното шкафче.

Пред „БНР“ Габриела Руменова от „Ние, потребителите“ разясни, че ако сме избрали този съвременен начин за доставка и срещаме проблем в комуникацията с търговеца, от който сме закупили стоката, трябва да сме наясно, че проблемът идва по-скоро от самия продавач, тъй като той отказва да признае пред нас, че е получил обратно стоката и съответно – не желае да ни върне парите.

„Но ние имаме две линии на доказване. Едната е, че сме информирали търговеца, че желаем да върнем стоката. Другата е вече самата ни кореспонденция с куриерската фирма, за да получим кода за връщане обратно“.

Освен това, шкафчетата са с инсталирано видео наблюдение, което се прилага съгласно правилата на GDPR. Така ние имаме достатъчно доказателства и ако този търговец е коректен, той би следвало да ги признае.

За да запазите потребителските си права, включително и това да можете да се откажете от онлайн покупката в двуседмичен срок, винаги предварително проверявайте търговеца.

Рисковете са най-големи в т.нар. маркетплейси, платформите за безплатни обяви и в социалните мрежи. Там могат да се появят и некоректни търговци, които използват авторитета на платформата за своята дейност. Може да попаднете и на физически лица, които не носят отговорност по законодателството за защита на потребителите, каквато е вменена на търговците.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments