Къде отиват приходите от зоните за платено паркиране в Бургас?

5
4828
"Синя зона" в Бургас. Снимка: Искра.бг

Какви приходи получава Община Бургас от „Синя зона“, „Зелена зона“ и „Зона с комбиниран режим“ и за какво се използват тези средства? Този въпрос зададе преди няколко седмици общинският съветник Иван Иванов на кмета на Бургас Димитър Николов.

„В последните няколко години се наблюдава тенденция от страна на общинската администрация да предлага постоянното разширяване на обхвата на зоните за платено паркиране на територията на града. Последното предложение за промяна бе направено и гласувано на сесия на общински съвет, проведена на 31.01.2023г.

Въпреки това към този момент не се постигат и отчитат съществени резултати по отношение на подобряването на условията за паркиране, както и намаляване на автомобилния трафик, а приходите, които Общината реализира от таксите за локално паркиране не са малки“, написа тогава Иванов.

Той настоя да получи писмен отговор относно приходите от различните зони за платено паркиране и за стойността на капиталови разходи, извършени от страна на общинската администрация за подобряването на инфраструктурата и намаляване на автомобилния трафик.

Иванов получи отговор от зам.-кмета по финанси, бюджет и икономика Красимир Стойчев, в който подробно бяха описани всички суми. От писмото става ясно, че в Община Бургас са влезли около 4 млн. лева приходи за 2022 година от зоните за платено паркиране в града.

Най-голяма е постъпилата сума от изпращане на кратко текстово съобщение на номер „1356“ за „Синя зона“ – 1 867 186 лева. Приходите от електронните стикери за локално паркиране в същата зона са в размер 668 100 лева, а от билети за паркинг автомати – 328 754 лева.

Постъпленията от „Зелената зона“, която функционира само в периода между 1 май до 30 септември, също не са малки, става ясно от писмото. От изпращане на кратко текстово съобщение на номер „1357“ те са в размер на 525 613 лева. Също така приходи има и от таксуване чрез мобилно приложение – 19 138 лева и билети от паркинг автомати – 61 346 лева.

От такси със скоби за миналата година в „Синята зона“ са получени 326 624 лева, а за „Зелена зона“ – 106 075. Сериозен е и приходът от репатрирането на автомобили в целия град – 325 659 лева.

Според Красимир Стойчев всички постъпили приходи се използват целево, като през миналата година са ремонтирани отделни участъци от шест улици в града и са извършени редица аварийни ремонти по съществуващи паркинги.

Извършените капиталовите разходи за подобряване на условията за паркиране в платени зони са в размер на 1 250 000 лева.

Абониране
Известие от
guest

5 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Лили
Лили
1 година по-рано

Не се прави така, да искаш само къде отишли приходите! Освен приходната част да покажат и разходната – заплати и осиг., транспорт на всички обикалящи, амортизации, пропуснати ползи ако имотите и МПС заети в това се използват за друго! На мен ми е ужасно интересно колко наети има в това безумно разширено в обхвата си начинание, включително и администрация. А ако се направи разчет само на външните зони из жилищните комплекси вероятно няма да излязат сметките на +. Приходи възлизащи на 5.2 млн. Лв за година за една община са смешни. Платена зона трябва да има само в супер центъра.… Прочети още »

Martin
Martin
1 година по-рано

Смешно е един град да се издържа от глоби и паркинги, даже бих казал срамно!

„Въпреки това към този момент не се постигат и отчитат съществени резултати по отношение на подобряването на условията за паркиране, както и намаляване на автомобилния трафик“

Такива резултати няма да има, защото целта, е една – събиране на пари, всичко друго са приказки за балъци

Гражданин
Гражданин
1 година по-рано
Reply to  Martin

Краде се и се лъже здраво,като пред ПОТОП?

Гошо
Гошо
1 година по-рано

Я кажи Рунчев как краде със 100 на завой…тоз мамито ви иба

Владо Колев
Владо Колев
11 месеци по-рано

Черната Каса на ГЕРБ