Изграждането на автомагистрала „Черно море“ отново тръгва

0
137
Петя Аврамова. Снимка: Фейсбук
Петя Аврамова. Снимка: Фейсбук

От Националния фронт за спасение на България /НФСБ/ съобщиха, че изграждането на автомагистрала „Черно море“ отново тръгва. Строителството е стартирало още през 70-те години на миналия век. 

Това е съобщила министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова е съобщила в отговор на въпрос на народните представители от НФСБ Георги Александров и Христиан Митев. От НФСБ са категорични, че пътното съоръжение трябва да остане приоритет и за следващото управление на страната.

До момента от аутобана са изградени едва осем километра. На какъв етап са дейностите сега, предвидени ли са транспортни връзки, които да улеснят и обезопасят движението във Варненска и Бургаска област и с които да се изведе трафика, особено на тежкотоварни автомобили извън населените места и докъде са стигнали дейностите по бъдещото изграждане на втори мост над Варненското езеро и Белославското езеро? С тези въпроси Георги Александров и Христиан Митев се обърнаха към министър Аврамова.

В периода 2001 – 2013 г. неколкократно са възлагани предпроектни проучвания, с които да бъдат разработени варианти за проектно трасе на АМ „Черно море“. Въпреки това финален вариант няма, стана ясно от отговора ни министър Аврамова.

През изминалата 2020 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ е предприела действия за изработване на разширен идеен проект с извършване на пълни геоложки проучвания и подробен устройствен план, парцеларен план на АМ „Черно море“. На 26 октомври 2020 г. след проведена процедура по ЗОП е бил сключен договор с фирма-изпълнител за изпълнение на горните дейности. Стойността на договора е 9,516 млн. лв. с ДДС.

АМ „Черно море“ няма да минава през населените места и курортните комплекси, посочи Петя Аврамова. По цялата черноморска ивица щяло да има съответни пътни връзки.

Срокът за изпълнение на проектно-проучвателните работи е една година.

След изработване на доклади по ОВОС и постановяване от компетентния орган на окончателно решение по тях, ще бъде изработен и пълен проект по одобрения вариант. Въз основа на изготвения разширен идеен проект, ще се обяви и процедура за възлагане на строителство на АМ „Черно море“.

„АМ „Черно море“ ще завърши не само автомагистралния пръстен на страната, но е от изключително важно значение за икономиката – ще свърже пристанище „Бургас“ с пристанище „Варна“ и ще интензифицира транспортния трафик между двата големи областни центъра, съответно, при северното и южното Черноморие. Също така – ще подпомогне развитието на туризма и в североизточната, и в югоизточната част на страната. Затова ние подкрепяме тези усилия“, каза Христиан Митев от НФСБ.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments