Инж. Паунова: Продължава разчистването на републиканската пътна мрежа в Разградско

0
36
Снегорин
Снегорин. Снимка: Областна администрация-Разград, Facebook, Архив

В Разградска област, където метеорологичната обстановка беше една от най-тежките заради силния вятър и снегонавяванията, основните пътни артерии са отворени за движение на коли. Това заяви в ефира на „БНТ“ инж. Десислава Паунова, която е член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/. Продължава разчистването на третокласните пътища в Северна България. Работи се изключително интензивно, за да могат гражданите да пътуват безпрепятствено, както и да се улесни работата на служителите на електроразпределителните дружества.

По повод временното ограничаване на движението по участъци от АМ „Струма“ и „Тракия“ в събота вечерта, когато снеговалежът беше интензивен, инж. Паунова уточни, че те са били почистени и отворени за движение в рамките на няколко часа и е предприето всичко възможно. Движението по тях беше временно спряно поради аварирали тежкотоварни автомобили, които не се съобразиха с въведените забрани. Когато един тежкотоварен камион навлезе въпреки забраната, той се завърта и блокира цялото движение и работата на снегорините, обясни инж. Паунова. Тя съобщи, че на АМ „Струма“ няколко часа екипите са работили по отстраняването на тежкотоварен автомобил, за да може да премине снегопочистващата техника и да почисти платното.

Сходна ситуация е имало и на АМ „Тракия“, където при 20-ти км към 22:00 часа вечерта в събота товарен автомобил се е завъртял, а малко по-късно и на територията на Пазарджик, в района на 60-ти км ситуацията се повтори с друг камион. Това доведе до спиране на снегопочистването до изтегляне на камионите и след това работата беше възстановена, обясни още тя.

Всички снегорини започват с чистенето веднага, след като започне валежът на сняг, а преди това на настилките се извършват първични обработки, възпрепятстващи заледяването, коментира инж. Паунова. На магистралите снегорините разпръскват различни химически вещества и сол срещу заледяване, а на останалата пътна мрежа се използва най-вече пясък и сол.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments