Google издава къде пътуваме по време на пандемията от коронавируса

0
105
Google
Снимка: Pixabay

Google трябва публично да следи движенията на хората в хода на пандемията от коронавирус, информира “BBC”.

Технологичната компания ще публикува подробности за различните видове места, които хората посещават в градовете в Обединеното кралство, както и ще издава подобни данни за гражданите на 130 други държави.

Планът е да се издават редовни актуализации със схеми, отнасящи се до дейности преди два или три дни. Компанията обеща, че поверителността на данните за хората ще бъде запазена.

Показанията се основават на данни за местоположението, събрани чрез приложението Google Maps или някоя от другите мобилни услуги на компанията. Фирмата обикновено използва това, за да разкрие кога конкретни музеи, магазини и други места са най-натоварени, както и за да преразгледа маршрутите на пътя с цел да помогне на шофьорите да избегнат трафика.

В този случай показанията ще бъдат разбити, за да се разкрие колко заети са следните типове места в сравнение с период по-рано през годината, преди да бъдат въведени блокировки:

  • търговия на дребно и отдих
  • хранителни стоки и фармация
  • паркове, плажове и площадки
  • автобусни спирки, метро и гари
  • офис сгради и други работни съоръжения
  • жилищни имоти

Google заяви, че се надява информацията да може да бъде използвана от шефовете на общественото здравеопазване и други, свързани с проблема, за да помогне за овладяването на епидемията.

“Тази информация би могла да помогне на служителите да разберат промените в основната циркулация на хората из градовете, като така по-лесно ще се формират препоръки за работното време или какви точно услуги за доставка да се предлагат на хората”, пише в блога на техническия гигант.

“По подобен начин постоянните струпвания на транспортни центрове (гари, спирки) могат да показват необходимостта от добавяне на допълнителни автобуси или влакове, за да се даде възможност на хората … да им се освободи място за социално дистанциране.”

Компанията казва, че едновременно е направила записите анонимни и е смесила данните от някои произволно генерирани съобщения, за да защити историята на отделните потребители, а собствениците на устройства също могат да решат да не предоставят своите данни.

“Данните могат да се окажат стряскащи за хора, които не знаят колко информация събира Google”, отбеляза кореспондентът по технологията на BBC Рори Целан-Джоунс.

“Новото действие също така ще даде увлекателна представа за това как работи блокирането – или как е работило 48 часа по-рано.”

“И може да има нежелани последици. Хората могат да решат да избягват натоварените места или да се изненадат колко малко хора излизат навън и да решат да се присъединят към тях.”

Първият доклад обхваща данни за 29 март и ги сравнява с данните за движението на хората през последните пет месеца, обхващащи периода от 3 януари до 6 февруари.

Данните разкриват, че пътуванията като цяло за Обединеното кралство до:

  • сайтовете за търговия и отдих са намалели с 85%
  • хранителни стоки и аптеки са с 46% намаление
  • парковете бележат 52 процентни пункта надолу
  • транзитните станции намаляха със 75%
  • работните места са с 55% по-малко посещаеми
  • местата за временно пребиваване – с 15% по-високо

За сравнение, цифрите за Франция показват пътувания до:

  • сайтовете за търговия и отдих са намалели с 88%
  • хранителни стоки и аптеки са намалели със 72%
  • парковете – 82% спад в посещенията
  • транзитните станции намаляват с 87%
  • работните места – с 56% по-ниска посещаемост
  • местата на пребиваване бяха с 18% по-посещаеми

Стартирането на новото проучване и анализ на данните от Google идва ден, след като ръководителят по правосъдието на ЕС Вера Джурова призова техническите гиганти да споделят повече данни с учени, които се опитват да се борят с коронавируса. Тя също така ги критикува, че не правят достатъчно, за да преследват невярна информация.

“Все още виждаме, че основните платформи продължават да печелят и стимулират дезинформацията и вредното съдържание за пандемията чрез хостинг на онлайн реклами”, заяви комисарят.

“Това трябва да бъде спряно. Финансовите възпиращи фактори от дезинформация за кликвания и измами с печалба също трябва да бъдат спрени”, категорична е тя.

Превод: Диана Тодорова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments