Глобата на Домусчиеви за БМФ ще стане ясна след изборите

0
234
Бойко Борисов, Кирил Домусчиев. Снимка: КРИБ
Бойко Борисов и Кирил Домусчиев на пролетния бал на КРИБ през 2018 г. Снимка: КРИБ

Колко ще трябва да платят Кирил и Георги Домусчиеви заради неспазени ангажименти при приватизацията на Български морски флот (БМФ) през 2018 г. ще стане известно най-рано през септември, съобщават „Медиапул“ и в.“Сега“, като се позовават на информация от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

Причината за санкцията е неизпълнение на записания в приватизационния договор ангажимент на дружеството „Кей Джи Маритайм Шипинг“ (99.96 на сто от него е собственост на „Адванс Пропъртис“ на Домусчиеви) да запази определен тонаж на корабите брой работници в Параходство „Български морски флот“ (БМФ).

Санкцията може да достигне милиони. Размерът й ще зависи от следприватизационен отчет, който трябва да е готов до юли. До края на юни собственикът на морската флотилия трябва да отчете изпълнението на задълженията си по договора.

Данните на компанията за 2017 г. показват, че БМФ разполага с 33 кораба, плаващи под малтийски флаг, на средна възраст 8.9 години и с общ тонаж 1.05 млн. дедуейт. Данни за миналата година все още няма. Преди три години, за да избегнат неустойката, оценявана на около 58 млн. лв., Домусчиеви се опитаха чрез арбитражния съд на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) да издействат промяна на тази клауза от приватизационния договор.

Тя им бе разрешена, но след намесата на бившия вицепремиер и съпредседател на „Обединените патриоти“ Валери Симеонов арбитражното решение бе обжалвано пред Върховния касационен съд. Той върна делото в БТПП и арбитражът прекрати производството си по казуса, защото откри, че няма компетентност да разглежда спора.

След като загуби делото за промяната на приватизационния договор, „Кей Джи Маритайм Шипинг“ е осъдена да плати на агенцията по приватизация такси за водения спор от 2.19 млн. лв. Сумата е била погасена. Винаги досега дружеството си е плащало начислените му неустойки за неизпълнение на следприватизационните си ангажименти, обясниха от ведомството, цитирани от „Медуапул“.

По данни на изданието на приватизатора към момента са наложени три неустойки, последната от които е от февруари 2019 г. Тя е за неспазване на числеността на персонала през 2017 г. и е за 1.014 млн. лв., а срокът за погасяването ѝ тече в момента. Макар флотът, който допреди приватизацията е имал над 2800 служители, да е бил длъжен да поддържа персонал от 2360 заети между 2012 и 2019 г., през 2017 г. те са били само 907 души според финансовия отчет за същата година на „Кей Джи Маритайм Шипинг“.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments