Служебният министър на отбраната Георги Панайотов изрази съмнения, че не са били защитени добре интересите на ведомството и на българската държава. Той разкри, че 99% от обществените поръчки са били с посочване на изпълнител. В Министерството на отбраната било практика да се избират фирми без конкурс, разкри още Панайотов пред „БНТ“.
Още миналата седмица служебният ресорен министър каза, че някои от данните, които е открил, са предоставени на прокуратурата, а други – на Агенция за държавна финансова инспекция. Причината са съмнения за нарушаване на финансовата дисциплина.
Панайотов отговори на твърденията на Красимир Каракачанов, че бил подведен като каза, че това не е вярно. Той подчерта, че не е политик, а професионалист и казва нещата такива, каквито ги е заварил. Освен всичко останало в министерството е било практикувано и масово плащане на обществени поръчки още при избора на компанията, преди да е започнало извършването на дейността. Давани са били 100% от сумите. И то в 80% от случаите. А в същото време има указание на Министерството на финансите да бъдат избягвани именно авансовите плащания.
Що се отнася до фирмите, избирани без конкурс и твърдението, че това се правело заради достъпа до класифицирана информация, Панайотов беше категоричен, че това е само част от истината. И посочи авиобаза Граф Игнатиево, където трябва да бъдат приети новите целеви изтребители F-16. Там само половината от дейностите са изисквали достъп до класифицирана информация. Освен това в Министерството на отбраната има план срещу корупцията, който и до този момент стои на сайта и който е разписан именно от Каракачанов.
Панайотов коментира и сделката за двата бойни кораба, като каза, че не е било обяснено на обществеността, че са без въоръжението. Те са на стойност 1 милиард лева. Иначе според него сделката е добра, но важният въпрос тук е, че обществото е било на тъмно.
По думите на служебния министър в армията има недостиг, който в момента е 19%. И това е така въпреки направената кампания „Бъди войник“. По нея са постъпили в армията само 1,2 на сто. Останалите 40% са основно благодарение на разяснителната кампания на военните окръжия.