
След фанфари, пресконференции и рязане на лентички за пред камерите, фериботната линия между Бургас и Истанбул беше обявена за стратегически пробив в морската свързаност. Обещанията бяха шумни, очакванията – съзнателно надути. Резултатът е плачевен: няма ферибот, няма свързаност, няма и отговорност. Това коментира Стоян Царев, който е член на Комисията по морско дело и рибарство, общински съветник, зам.-председател на ПП „Средна европейска класа“. Той добави:
„Преди около година, по време на среща с директора на Пристанище Бургас – г-н Янко Мелконян, получихме категорично уверение, че всичко е под контрол и проектът върви по план. Днес виждаме, че реалността е различна – или никога не е имало контрол, или е имало умишлено прикриване на проблемите.
Всички новоназначени ръководители в морския сектор декларират в конкурсните си програми, че ще работят за подобряване на морската свързаност. Това е задължителна част от критериите, по които биват назначавани. Конкретно за тази линия, също имаше обещания, концепции и прогнози. Но нищо от тях не се случи.
Като член на Комисията по морско дело и рибарство, ще внеса предложение на следващото заседание да бъдат изслушани всички отговорни страни – Министерството на транспорта, ДППИ, пристанищния оператор – Пристанище Бургас АД и останалите институции, пряко ангажирани с реализацията на проекта. Очаквам те да представят официални документи, договори, бюджети и хронология на действията. Най-важното – очаквам да се посочат поименно хората, отговорни за провала.
Този случай не е административна грешка, а симптом на системен проблем – назначения без контрол, обещания без покритие и проекти, които приключват още преди да са започнали. Това не може да остане без последици.
Бургас и Черноморието имат нужда от реална, а не симулирана свързаност. Ако не държим сметка за провалите, ще получаваме само още снимки и още лентички. Но без фериботи, без транспорт и без развитие.“
Присъединете се към нашия Телеграм
Точно така прав е човека, трябва реални действия , а не само рязане на ленти.