Facebook, Google, Microsoft, Reddit и Twitter борят заедно фалшивите новини за коронавируса

0
181
Социални медии
Снимка: Wikimedia Common

Няколко от най-големите социални медийни компании в света обявиха, че работят заедно за борба с дезинформацията около пандемията на коронавирус и болестта COVID-19, се казва в съвместно изявление, публикувано на уебсайта на Facebook в понеделник, съобщава “Business Insider”.

Facebook, Google и нейното дъщерно дружество YouTube, Microsoft и нейното дъщерно дружество LinkedIn, Reddit и Twitter са участвали в общо съставяне на изявлението.

“Ние помагаме на милиони хора да останат свързани, като същевременно заедно се борим с измамите и дезинформацията относно вируса, издигаме на предни позиции авторитетното съдържание на нашите платформи и споделяме актуализации на критичните новини, които правителствените здравни агенции по целия свят координират”, се казва в изявлението. “Каним и други компании да се присъединят към нас, докато работим за поддържане на нашите общности здрави и безопасни.”

Социалните медийни компании са подложени на огромен натиск да се справят с нарастващия брой обяви фалшиви лекарства за коронавирус, фалшиви методи за тестване и други неточни или подвеждащи твърдения, разпространявани на техните страници.

Facebook и Twitter са предприели стъпки за забрана на съдържанието за коронавирус, което може да причини вреда, като и двете платформи казват, че ще подчертават информацията на правителствените агенции при търсенето на термини, свързани с коронавируса.

Наскоро Google обяви създаването на денонощен екип за реакция по запитвания за коронавирус и заяви, че ще работи за премахване на дезинформация от резултатите от търсенето и в YouTube, като същевременно насърчава намирането на точна информация, пусната от здравните агенции. В неделя сестринската компания на Google Verily пусна очевидно полуготов уебсайт, предназначен да насочи американците към определени места, на които могат да се тестват за заразата, след като президентът Доналд Тръмп го обяви преждевременно.

Но големият обем на умишлено пуснатите фалшиви новини, които Световната здравна организация нарече “инфодемия”, тества и дали индустрията е в състояние ефективно да ограничи разпространението на дезинформация.

Newsguard, който класира уебсайтовете по надеждност, заяви в началото на март, че “сайтовете за измамите в здравеопазването” са получили повече от 142 пъти повече ангажираност в социалните медии през последните 90 дни, отколкото уебсайтовете на центровете за контрол и превенция на заболяванията и Световната здравна организация заедно.

Дори преди избухването на COVID-19 Facebook, Google, Twitter и други вече бяха под обстрел от депутати и други критици, които твърдяха, че компаниите не правят достатъчно, за да показват кое е вредното и подвеждащо съдържание в публикации с друг контекст, като например насилие, киберпрестъпност, както и политически реклами.

В понеделник изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че е по-лесно Facebook “да поеме много по-трудна линия” в случая като глобална спешна ситуация в здравеопазването, докато Сундар Пичай, изпълнителният директор на компанията-майка на Google, Alphabet, каза на служителите в бележка, че това е ключов момент за компанията, съобщи по-рано Bloomberg.

Остава да видим доколко агресивните усилия на компаниите ще окажат промяна в спирането на разпространението на вредното съдържание за разпространяващия се коронавирус.

Превод: Диана Тодорова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments