Експерти: Проблемът по пътищата не е в санкциите, а в това, че не се реализират

0
35
Трафик
Трафик. Снимка: Искра.бг

Проблемът в пътната безопасност не е в санкциите, а в това, че те не се реализират. Около това мнение се обединиха Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по авто-мото подготовка и Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадалите от катастрофи. Двамата коментираха пред „NOVA“ предложението на МВР максималната скорост в някои градове да стане 30 км/ч, както и още някои други ограничения за шофьорите.

„Това е поредният опит в промяна на Закона за движение по пътищата. Той бе вкарван в предишното Народно събрание, но не се стигна до гласуване. Всички мерки, които са предложени в някаква степен ще имат положително влияние. В крайна сметка ние опираме до това тези предвидени санкции да бъдат реализирани. Големият проблем е, че ние не реализираме санкциите“, заяви Владимир Тодоров.

Той даде за пример бул. „Сливница“ в София, където за един месец пътна полиция е установила 13 000 нарушения на скоростта, като рекордът е 148 км/ч. В същото време пътна полиция разполага с 3 стационарни камери, а столична община с 600, които не са вързани в системата на пътната полиция.

Думите му бяха подкрепени и от Йонко Иванов, според когото и сега правилата за движение по пътищата масово не се спазват. Той посочи за пример спирането около моловете и училищата, където има знаци, които забраняват това, но въпреки това никой не глобява шофьорите, тъй като така или иначе паркинги липсват.

„Имаме пет фактора, за които, ако управленците се обединят, няма да имаме такива проблеми. Това са организацията и контролът на движението, обучението, медиите и обществото“, заяви експертът. 

Според него преди да се говори за „Зона 30“, трябва да се акцентира върху прилагането на сегашните правила, което също би намалило броя на инцидентите по пътищата в страната. 

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments