ЕК: Според 76% от българите търговците спазват правата им

0
34
Магазин
Магазин. Снимка: Pixabay

Българските потребители познават правата си не по-зле от останалите граждани на ЕС, показват данни, информираха от Европейската комисия. Всеки четвърти европеец е добре запознат с тези права, всеки трети е достатъчно запознат, а около 40% са слабо запознати.

У нас доверие в неправителствените организации за защита на потребителските права имат 41% от участвалите в допитването, докато в ЕС средно доверието е 63%. Мнозинство от 76% от българите и останалите европейски потребители заявяват, че търговците и доставчиците на услуги спазват правата им, а 61% /66% в ЕС/ вярват в обществените служби за защита на потребителите.

В България доверието в сигурността на нехранителните стоки е 55%, докато средно за ЕС е 72%. Наблюдава се слабо доверие в уреждането на спорове за качеството на стоките – 36% от българските потребители и 45% от останалите европейци са на мнение, че споровете може да бъдат успешно уредени извън съда, а 30% /34% в ЕС/ вярват, че спорът може да намери решение от съдия.

83% от българите са заявили, че в последната година не са имали проблеми със стоките и услугите, които са платили /74% в ЕС/. Почти еднакви са отговорите /75-77%/, че в последната година потребителите са се натъкнали на лоши търговски практики. В ЕС двойно по-често потребителите предприемат действия, когато са недоволни от стока и услуга, докато в нашата страна това правят едва 9%.

В България 39% се оплакват от увеличаване на цените по дългосрочните договори за доставка на услуги, а 36% – от нечестни договорни условия /22%/. 78% от българите и в 75% от гражданите в ЕС посочват, че са попадали на скрита реклама в резултати от онлайн търсене.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments