ЕК одобри над 183 милиона евро за новата магистрала „Европа“ към Сърбия?

0
71
АМ
АМ "Европа". Снимка: АПИ

Европейската комисия даде одобрение за изграждане на близо 33 км от новата автомагистрала „Европа“ в участъка, свързващ контролно-пропускателен пункт Калотина на границата със Сърбия и околовръстния път на София. Инвестицията в размер на над 183 млн. евро от Кохезионния фонд на ЕС ще допринесе за по-доброто интегриране на българската пътна система в европейската транспортна мрежа, съобщиха от европейската пресслужба.

Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Магистралата има проектна скорост от 110 км/ч и е изградена за превоз на тежки превозни средства. Пътят е широк 27 метра, с две ленти във всяка посока. От целия участък от общо 33,403 км една отсечка от 17 км вече е в експлоатация и представлява модернизация на съществуващия път I-8. Този участък включва две кръстовища близо до Сливница и връзки с път III-811.

Останалите 16,456 км са в процес на изграждане по маршрут, който се отклонява от този на I-8. Той има кръстовище на север от Костинброд и друго на юг. Ще бъдат изградени връзки с I-8 и други пътища, свързващи София, Костинброд и Калотина.

Част от основната трансевропейска транспортна мрежа /TEN-T/, I-8 между Калотина и Софийския околовръстен път, осигурява важна връзка с „Ориент/Източно-средиземноморски коридор“ на TEN-T. Преди изпълнението на проекта ставаше въпрос за еднолентов път с дву-, три- и четирилентови участъци.

Проектът ще увеличи капацитета на пътя, като го приведе в съответствие със стандартите за магистралите на TEN-T. В резултат на това безопасността и потокът на движение се очаква да се подобрят и ограниченията за изпреварване ще бъдат премахнати. Чрез отклоняване движението от градските райони магистралата ще намали шума и вредните емисии, което ще бъде от полза за здравето и качеството на живот на местните жители. Това също така ще превърне региона в по-привлекателна дестинация за инвестиции.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments