Доверието на потребителите се е повишило, особено на живущите в селата

0
80
В помощ на безработните. Снимка: Общомедия
В помощ на безработните. Снимка: Общомедия

През юли 2020 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 3.3 пункта в сравнение с април, като при населението в градовете увеличението е 2.7 пункта, а при населението в селата – 4.5 пункта, съобщиха от НСИ.

Доверие на потребителите - 1
Източник: НСИ

Според оценките на потребителите има известна положителна промяна в развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца.

Доверие на потребителите - 2
Източник: НСИ

Очакванията на живеещите в селата са тя да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано.

Доверие на потребителите - 3
Източник: НСИ

По отношение на финансовото състояние на домакинствата оценките на населението в селата леко се подобряват, докато мненията на живеещите в градовете са по-резервирани.

Доверие на потребителите - 4
Източник: НСИ

Същевременно обаче прогнозите за следващите дванадесет месеца и на градското, и на селското население са по-неблагоприятни, в резултат на което общият балансов показател намалява с 1.8 пункта.

Доверие на потребителите - 5
Източник: НСИ

Потребителите считат, че през последните дванадесет месеца има леко понижение на потребителските цени, като и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

Доверие на потребителите - 6
Източник: НСИ

По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите се изместват към по-умерените мнения, вследствие на което балансовият показател се понижава с 10.9 пункта.

Доверие на потребителите - 7
Източник: НСИ

Последната анкета регистрира малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите да извършват разходи за „покупка на кола“ през следващите дванадесет месеца.

Доверие на потребителите - 8
Източник: НСИ
Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments