До 400 евро компенсация при закъснял или отменен полет

0
41
Самолет
Самолет. Снимка: Pixabay

Министерството на икономиката и индустрията взима мерки във връзка със зачестилите случаи на закъснели полети и ощетени от това български граждани. Зам.-министър Ивайло Шотев вече е разпоредил осигуряването на по-активна информираност относно правата на пътуващите.

Той припомни, че ако полетът ви кацне с повече от три часа закъснение, може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение. Ако авиопревозвачът е от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, и вие не може да се справите сами, то може да потърсите Европейски потребителски център /ЕПЦ/ България, които ще ви съдействат без такси.

Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.

Шотев съветва гражданите да търсят и ЕПЦ и за други проблеми, свързани с пътуването със самолет, като загубен багаж на летището или проблеми с резервацията.

Директорът на ЕПЦ Соня Спасова посочи, че един от последните казуси, по които е работено в България е свързан със загубен куфар на семейство, тръгнало на почивка. Няколко месеца пътуващите се опитват да решат проблема сами, като пишат до авиокомпанията, но без резултат. След подаване на жалба до ЕПЦ България и тяхната намеса гражданите са получили над 1600 евро компенсация за изгубения багаж.

“За миналата година ЕПЦ България е успял да съдейства за възстановяване или изплащане на компенсации на стойност над 126 000 евро”, изтъкна тя.

ЕПЦ България е част от мрежа от общо 29 подобни центъра, като работи и с колегите си в Обединеното кралство, и помага при трансгранични потребителски казуси. Потребителите могат да се свържат с центъра чрез имейл или с писмо по пощата, като попълнят формуляра на сайта ecc.bg или чрез социалните мрежи.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments