Диана Ковачева: Броят на оплакванията от колекторските фирми и от фирмите за бързи кредити е нараснал по време на извънредното положение

0
91
Диана Ковачева. Снимка: Пресцентър на Омбудсмана на Република България
Диана Ковачева. Снимка: Пресцентър на Омбудсмана на Република България

Броят на оплакванията от колекторските фирми и от фирмите за бързи кредити е нараснал по време на извънредното положение.

Това алармира омбудсманът Диана Ковачева, изпращайки информацията до председателя на парламента Цвета Караянчева и председателката на правната комисия Анна Александрова.

Ковачева уточни, че има получени множество жалби. Хората се оплакват, че са подложени на тормоз от горепосочените фирми:

Задълженията на гражданите нарастват вследствие на непосилни лихви и такси. Спрямо тях се използват неправомерни методи за събиране на вземанията, някои от тях на ръба на закона.

Омбудсманът предостави подробен анализ на жалбите, конкретни предложения и подробна съдебна практика – стабилна база, върху която депутатите да стъпят, ако решат да сложат ред в дейността на колекторите и фирмите за бързи кредити в подкрепа на гражданите.

Сред предложенията на Диана Ковачева са: чисто съдебно минало за работещите във фирмите за събиране на вземания, забрана да се дават сведения за длъжника на трети лица, като например на близки и работодатели и да се ограничи времето на общуване с длъжника.

И още – да се обмисли забрана на доставчиците на обществени услуги (монополисти) да прехвърлят вземанията си на такива дружества, тъй като те разполагат с достатъчен ресурс и възможности сами да организират събиране на дълга, вместо да ползват колекторски фирми.

Доц. Ковачева смята, че при неспазване на правилата, фирмите за събиране на вземания трябва да търпят строги санкции от страна на контролен орган, какъвто може да бъде Комисията за защита на потребителите.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments