Да, водата е чиста! Европа официално потвърди: Черноморието ни е безопасно

Доклад на ЕК и позицията на Царево подновяват доверието в морския туризъм

0
110
Община Царево
Община Царево. Снимка: Община Царево. Facebook

„Наистина ли е чиста водата по нашето море?“ – това не е просто въпрос, който се носи из социалните мрежи, между плажната кърпа и вечерната разходка. Това е отражение на национална несигурност, оформена от години на недоверие, слухове и тревоги. Но тази година идва ясно „Да“ – и то не от курортен брошурен стил, а от Европейската комисия /ЕК/. 

Според последния доклад на ЕК, България е над средното ниво на ЕС по качество на водите за къпане. Това не е пожелание – това е факт, подлежащ на контрол, проби и сравнение. В година, в която доверието към институциите клони към отлив, едно обективно международно потвърждение се оказва по-мощно от цял PR бюджет.

ads
Качеството на водата в България
Качеството на водата в България. Снимка: Община Царево

Царево: където чистотата не е лозунг, а практика

Синеморец, Варвара, Ахтопол, Лозенец – тези места не просто се намират в Община Царево, те оформят един от последните естествени ритми на Черноморието. Тук водата не е фонов шум, тя е присъствие. Присъствие, пазено със смисъл.

Именно затова Община Царево подчертава с гордост: „морето тук е не просто годно за плуване – то е дълбоко вплетено в културата и екологичната етика на местните хора“. Изказването не идва само от пресцентър. То резонира в усилията на общността, в екосъбитията, в липсата на бетонни чудовища.

Социална вълна на доверие: от съмнение към самоувереност

В свят, в който всеки носи в джоба си камера и микрофон, вярата в „официалното“ не идва лесно. Именно затова „данните на Европейската комисия се превръщат в котва на доверие“, около която местни власти и граждани могат да изграждат нов разказ – не само за туристите, а за самите себе си.

Това е „социална вълна“, която започва от едно просто решение на Общината, но се движи със силата на емоцията: „Елате и вижте – и се уверете с очите и сърцето си.“ Това не е маркетингов слоган, а покана към нова колективна идентичност – такава, която не се страхува от въпроса „Чиста ли е водата?“, защото вече знае отговора.

Присъединете се към нашия Телеграм

Цените на горивата тръгнаха нагоре! Какво трябва да знаем през юни и юли?

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments