Д-р Пламен Димитров: Нужна е информационна кампания, за да се повиши донорството у нас

0
36
Донорска ситуация
Донорска ситуация. Снимка: ВМА

В България е необходимо да се проведе мащабна информационна кампания, която да може да обясни на гражданите за важността на донорството и как то спасява животи. Това мнение изрази доц. д-р Пламен Димитров в ефира на „Bulgaria ON AIR“ и заяви, че хората все по-рядко решават да станат донори.

Той даде пример с клиниката, в която практикува, където се извършват по едва десет трансплантации на година, което е крайно недостатъчно за големия брой нуждаещи се и чакащи пациенти. По думите му най-честите операции са на България на бъбреци, черен дроб и сърце. Специалистът призова медиите да отразяват по-широки тези новини, за да могат хората да бъдат запознати с важността на донороството. 

Д-р Пламен Димитров разясни и критериите, по които се избират пациентите и последователните стъпки, които се предприемат преди да се стигне до трансплантация.

„Избират се кои органи са годни да бъдат трансплантирани и съответно се търсят подходящи реципиенти. Първо се избира група от реципиенти, които имат най-добра съвместимост от списъка с чакащи. След това по имунологични критерии се избират тези, които имат добра съвместимост с донорския орган на реципиента. След това от тази група се преценява и се избират най-подходящите с най-голям шанс органите да заработят, тъй като много от тези хора са с хронични заболявания“.

По думите му много висок процент от пациентите, които получат органи след донорска ситуация, се връщат към нормалния си живот.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments