Д-р Пламен Димитров: Нужна е информационна кампания, за да се повиши донорството у нас

0
72
Донорска ситуация
Донорска ситуация. Снимка: ВМА

В България е необходимо да се проведе мащабна информационна кампания, която да може да обясни на гражданите за важността на донорството и как то спасява животи. Това мнение изрази доц. д-р Пламен Димитров в ефира на „Bulgaria ON AIR“ и заяви, че хората все по-рядко решават да станат донори.

Той даде пример с клиниката, в която практикува, където се извършват по едва десет трансплантации на година, което е крайно недостатъчно за големия брой нуждаещи се и чакащи пациенти. По думите му най-честите операции са на България на бъбреци, черен дроб и сърце. Специалистът призова медиите да отразяват по-широки тези новини, за да могат хората да бъдат запознати с важността на донороството. 

Д-р Пламен Димитров разясни и критериите, по които се избират пациентите и последователните стъпки, които се предприемат преди да се стигне до трансплантация.

„Избират се кои органи са годни да бъдат трансплантирани и съответно се търсят подходящи реципиенти. Първо се избира група от реципиенти, които имат най-добра съвместимост от списъка с чакащи. След това по имунологични критерии се избират тези, които имат добра съвместимост с донорския орган на реципиента. След това от тази група се преценява и се избират най-подходящите с най-голям шанс органите да заработят, тъй като много от тези хора са с хронични заболявания“.

По думите му много висок процент от пациентите, които получат органи след донорска ситуация, се връщат към нормалния си живот.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук