COVID-19: Ще бъдат ли по-зелени европейските градове след края на мерките?

0
77
Алея
Картинка от Pixabay

С облекчаването на ограничителния режим в Европа, социалното дистанциране ще се превърне в нещо нормално за градовете.

Като се започне от задължителните маски за лице до строгите еднопосочни упътвания за влизане в магазините, нашето ежедневие вече ще изглежда много различно по-различно.

Мерките доведоха и до още по-дълбоки промени, които вече са в ход в много градове, и по-специално стремежът да премахнем автомобилите от ключовите райони.

Ограниченията имат реалния шанс да повлияят трайно на начина, по който пътуваме, работим, пазаруваме и общуваме.

В Милано бяха разработени планове за изграждането на 70-километрови нови велоалеи, заедно с разширяването на пешеходните зони. Първата фаза на проекта ще бъде завършена през септември, а останалата част през следващата пролет.

Проектът е наречен „Отворени пътища“ и има за цел радикално да намали използването на обществения транспорт по време на пандемията, като стремежите са това да остане в сила и след приключването му. Това ще ограничи трайно пространството, предоставено на превозните средства по ключови маршрути и ще помогне на града да се справи с дългогодишния си проблем със замърсяването на въздуха.

По време на ограничителния жителите нямаха възможност да се отдалечават на повече от 200 м от домовете си, което изтъкна необходимостта от близък достъп до магазини, услуги и зелени площи.

Заместник-кметът на Милано Марко Гранели заяви, че местните квартали променят облика си, като се превръщат в „основен стълб“ за гражданите.

Милано, нашите градове и Европа ще бъдат различни след коронавируса. От нас зависи да имаме силата и способността да управляваме този процес в дългосрочен план “, каза още Гранели.

Подобни промени, насочени към по-трайни устойчиви политики се наблюдават в цяла Европа, тъй като страните се подготвят да облекчат ограничителните си мерки и да позволят поетапното връщане към нормалния ритъм на живот.

Франция обяви, че ще отпусне 20 милиона евро, за да насърчи хората да се движат повече, в опитите на страната да се справи със силното замърсяване, което ще бъде налице, когато ограниченията в страната се премахнат.

Едно от неясните неща в началото на пандемията беше: ще продължат ли тези политики и в бъдеще или хората ще кажат:„ Точно ние трябва да накараме хората да се движат и да престанат да се притесняват за тези политики “, заяви пред Culture Clash журналистът Фъргъс О’Съливан.

Изглежда, че посланието е в градове като Милано, също Париж, Барселона, Брюксел и те продължават с тези по-устойчиви зелени политики, като всъщност ги подсилват.“, добави той.

COVID-19 определено ще хвърли дебела сянка върху нашето ежедневие, дори когато ограничителният режим приключи. Ясно е обаче, че промените, направени през следващите месеци, имат потенциал да трансформират коренно облика на нашите градове в по-дългосрочен план.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments