Борисов: България ще получи 29 млрд. евро от ЕС за справяне с последствията от пандемията

0
188
Бойко Борисов
Бойко Борисов. Снимка: МС

България ще получи 29 милиарда евро през следващите години за справяне с последствията от пандемията от COVID-19. Това обяви днес премиерът Бойко Борисов по време на инспекция на ремонта на автомагистрала „Тракия“. От тези близо 60 милиарда лева 50 милиарда ще бъдат грантове, стана ясно още от неговото изказване. 

По думите на Борисов това щяло да гарантира, че каквото и правителство да има след изборите няма да се спре инвестиционната програма на държавата.

По темата вицепремиерът Томислав Дончев докладва на премиера относно напредъка на страната ни по подготовката на Плана за възстановяване и устойчивост на България. Той изтъкна, че България е сред държавите, които се движат най-бързо и това ще даде възможност парите да са максимално бързо на разположение на бизнеса. Публикувана е вече и новата версия на Плана след проведените обществени обсъждания и консултации.

„Добрата новина е, че специално за бизнеса има предвидени нови 900 милиона лева в три фонда, освен тези 800 милиона, които са останали от първия вариант на плана. Предвиждаме тези пари да станат максимално бързо достъпни в България – ако може още в средата на тази година“, каза Дончев.

Вицепремиерът добави, че през следващите 5 години България ще е в състояние да удвои обема на публични инвестиции в инфраструктурата, железниците, дигиталната свързаност, енергийната ефективност, но преди всичко за директни инвестиции за бизнеса.

Премиерът Борисов инспектира ремонта на 17-километров участък от АМ „Тракия“, намиращ се между връзката с автомагистрала “Марица” и пътен възел „Чирпан – Изток“.

„Нека хората да видят, че съоръженията на магистрала „Тракия“ са компрометирани и за съжаление правим на практика нова магистрала. Когато откриваха тази част, тогава Станишев беше премиер, Гагаузов-министър, какви приказки бяха. Но да не хвърляме вината като на предишните, защото си е тяхна. Важно е да го направим и да е безопасно за хората“, Борисов.

Строителните дейности са част поетапния ремонт на компрометирано 40-километрово трасе на магистралата между Стара Загора и Чирпан. По трасето на АМ „Тракия“ се възстановява конструкцията на пътя, извършва се стабилизиране на основата, подмяна на асфалтовата настилка, реновират се 9 големи съоръжения, подобрява се отводняването и се прави ландшафтно оформление. На участъка ще се монтира най-висок клас мантинела между двете платна, която би възпрепятствала навлизане и на тежкотоварни превозни средства в насрещното платно. 

Борисов не говори за това колко ще струва ремонтът на въпросните 40 километра от магистрала „Тракия“. Преди няколко дни съпредседателят на „Демократична България“ Христо Иванов беше категоричен, че поскъпването на реконструкцията говори за скрита корупционна премия. Той представи и доказателства за това

През октомври 2019 г. Аврамова казва в отговор до депутат в Народното
събрание, че ремонтът на 40 км в едната посока прогнозно ще струва 40 млн.
лв. През февруари 2020 г. Аврамова отново в НС твърди, че за 40 км в едната
посока прогнозната сума вече е 60 млн. лв. През октомври 2020 г. тя вече
говори за ремонт на 52-километров участък и обща сума от 90 млн. лв. в
посока. Тези допълнителни 12 км са вече ремонтирани на цена от 12 млн.лв. в
посока за отсечката. Това означава, че оставащите 40 км в едната посока би
трябвало да бъдат направени за 78 млн. лева, ако се съди от думите на
министъра. През февруари 2021 г. започна ремонтът на първите 16.5 км от
въпросната 40-километрова отсечка. Цената в посока е 35 млн. лв – само за
тези 16.5 км. Ако тази цена се запази и за оставащите 23.5 км, то общата
стойност на цялата отсечка ще бъде 85 млн. лв. в посока.

Според Христо Иванов обявяването в последните години на различни, все
по-високи цени е „една от индикациите, че тук става дума за скрито
фактуриране на корупционен отбив – корупционна връщанка, чрез която да се
отклоняват средства“.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments