Българската теснолинейка е вписана в класацията за 10-те най-добри пътувания с влак в Европа

0
153
Теснолинейка Септември-Добринище
Източник: Wikimedia Commons

Спомням си как в младостта си, отивайки до семейната ни къща във Велинград, често се лишавах от по-удобното пътуване с автобус и избирах теснолинейния бавен влак. Налагаше се да сляза от бързия влак от София на гара Септември, да изчакам да дойде влакът с дизелово гориво (понякога час и повече) и да предприема ужасно бавното пътуване. Но само какво пътуване! Това разказва нашенец за CNN. И продължава:

Потегляйки от Горнотракийската низина, семпло оборудваният влак се изкачваше по склоновете на Западните Родопи, като криволичеше през скалисти чукари, където гнездят орли и чучулиги, след това изчезваше в тунели, прекосяваше мостове, и сякаш подпомаган от някаква магическа сила се задържаше над бездната, в която дремеше Чепинска река. За мен еуфорията, която това пътуваше предизвикаше, беше най-близко до понятието за свобода, липсващо в онези скучни комунистически дни.

Обновен като туристическа атракция

Все пак, това не остана последното такова преживяване, тъй като бавният влак, обслужващ линията Септември – Добринище, за който имаше риск да бъде спрян поради нерентабилност, беше пуснат отново в движение като туристическа атракция от оператора на БДЖ. Парен двигател, произведен в Полша през 1949 г., е добавен към композицията на два обновени пътнически вагона с купета, багажно отделение и вагон-цистерна.

Всичко това си струваше усилията, тъй като теснолинейката, която преминава през три планини и минава през седем общини, беше призната за една от най-интересните железопътни линии в Европа от Deutsche Bahn – най-известният онлайн портал за европейските железопътни разписания.

Само преди дни The Guardian го включи в класацията за 10-те най-добри пътувания в провинцията с влак в Европа, наред с други живописни маршрути във Франция, Швейцария, Португалия, Испания, Люксембург, Чехия, Ирландия и Финландия.

Билети за „машината на времето“ Септември – Добринище могат да бъдат закупени само на гари, тъй като те не са достъпни онлайн. Цените са 6,50 лв. (в едната посока) и 11,70 (връщане) за целия маршрут по линията с възможност за плащане само за дестинацията, до която пътувате, като това включва трансфери от София, Пловдив и Бургас.

Превод: Глория Йорданова

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments