
Общият показател на доверие на потребителите през април 2025 г. нараства с 3.1 пункта спрямо януарското си равнище (от -19.5% на -16.4%). Подобрение на потребителското доверие се отчита както сред населението в градовете, така и сред това в селата – съответно с 2.3 и 4.8 пункта. Това показват официалните данни на Националния статистически институт /НСИ/.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.
В сравнение с януари се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходната анкета. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
Относно безработицата в страната прогнозите са, че ще има известно съкращаване на персонал през следващите дванадесет месеца, като според населението в градовете то ще бъде с по-високо темпо
Последната анкета регистрира малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола“ и „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.
Присъединете се към нашия Телеграм
Личният фалит става реалност: нов законопроект въвежда по-лесен и евтин достъп за гражданите