АПИ: Идеята за строителство на АМ „Рила“ е изключително добра

0
77
Магистрала
Магистрала. Снимка: Агенция Пътна инфраструктура

Идеята за строителството на автомагистрала „Рила“ е изключително добра от гледна точка на свързаността и извеждането на трафика извън столицата, заяви председателят на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Апостол Минчев.

Председателят на АПИ заедно със заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройството инж. Тодор Анастасов са участвали в кръгла маса на тема „Автомагистрала „Рила” – свързаност, коридори, перспективи”, която е била организирана от Форума за балкански транспорт и Научно-техническия съюз по транспорта, съобщиха от „Пътната агенция“. Магистралата е известна като далечен южен обход на София, свързващ автомагистралите “Струма”, “Тракия” и „Хемус”.

Председателят на АПИ подчерта, че изграждането на АМ „Рила“ би подпомогнало развитието на туризма в Югозападна България, както и икономическите инициативи на региона. Инж. Минчев напомни, че идеята за строителството на автомагистралното трасе датира повече от 20 години, но за това време нищо не е реализирано и изрази надежда процедурите по нея да стартират в близко бъдеще. Той посочи:

Ще е трудно да убедим държавното ръководство, че са необходими в пъти повече средства за поддържането на пътната мрежа такава, каквато би трябвало да бъде тя в европейска страна, както и да продължи и да се подобри строителството на автомагистрали, което е започнало, но не върви добре.“

Инж. Атанасов заяви, че е нужно да се потърси начин да се използва публично-частното партньорство или концесионирането, така че да си подобри свързаността и обслужването на хората. Той подчерта, че първите неща, които са били обект на подобно партньорство или концесия, са били тунелите, а чак след това магистралите и допълни:

Това е една от възможностите, които не използваме в България, особено за подобни проекти, ако са смислени, икономически обосновани и ефективни.“

Тодор Анастасов е категоричен, че е нормално да се иска свързаност, но при много случаи тя не се получава поради естествени причини. Той даде като пример планините, където има успоредни на тях пътища, но напречни почти няма. По думите му бюджетът е ограничен бюджет и заради това проектите трябва да бъдат по-добре планирани и обосновани. Зам.-министърът разясни:

Трябва да се опитаме да внедрим т.нар. информационни системи за управление на настилките и на мостовете, които се базират на обективни данни. Чрез тях може да се взимат и политически решения.“

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments