
София – Истанбул по график? Почти невъзможно
С всяка изминала седмица лятото напомня за себе си не само с температури над 30 градуса, но и с дежурните закъснения по международната железопътна линия София–Халкали (Истанбул). Депутатът Ивайло Чорбов зададе писмен въпрос до транспортния министър Гроздан Караджов, а отговорът осветли не само причините, но и безсилието на институциите да предложат ефективно решение.
Еднопътна линия = лавинообразни закъснения
Министърът посочва, че най-критичните участъци по трасето са между София и Искър, както и между Ихтиман и Септември – и двата са еднопътни, което води до задължителни изчаквания в гарите. Закъснението на един влак блокира движението на останалите в участъка. Корекции в разписанието са правени многократно, но те се оказват „временна лепенка“ – ефектът е минимален, а пренареждането на билети в туристически сезон е логистичен кошмар.
Жегата топи скоростта
Летните горещини създават нова криза: повишената температура на релсовия път налага намаляване на скоростта, което допълнително увеличава времето за пътуване. Според министъра това е „извън възможността на дружеството да бъде контролиран“ фактор.
Турската страна също забавя движението
Още по-на юг, ограниченията в скоростта на турска територия, съчетани с продължителни гранични проверки, допринасят за закъсненията в обратна посока – от Халкали към София. В пиковите моменти граничните власти „е възможно да завишават предвиденото време за проверки“, което допълнително удължава престоя.
Без решения, само координация
В заключение, министър Караджов обещава „съгласуване с органите на МВР и Агенция Митници“, но не се ангажира с конкретни мерки за подобрение на трасето или въвеждане на нови технологии за контрол. Докато това продължава, международният влак до Истанбул остава заложник на времето – и метеорологично, и инфраструктурно.
Присъединете се към нашия Телеграм
Антикорупционната комисия с акция в Министерството на енергетиката


