През последната година 67% от българските бизнеси споделят, че са променили до някаква степен начина на предлагане на продукти и услуги, а 54% от компаниите продължават да търсят алтернативни решения за дистанционно получаване на поръчки и разплащания. Това показва проучване, поръчано от „Settle Group“ и проведено сред близо 12 000 хиляди представители на малкия и среден бизнес в Европа, сред които над 500 български компании.
„Безспорно малкият и среден бизнес е един от секторите, които претърпяха най-много загуби от коронакризата. И за да спасят бизнеса си в момента, те са един от двигателите на новата вълна от иновативни технологии“, сподели Даниел Р. Дьодерлайн, главен изпълнителен директор и основател на компанията.
Основната причина, посочена от 46% от българските участници в проучването, за да въведат решение за получаване на поръчки и плащания чрез приложение за мобилни разплащания, е да могат по този начин да увеличат приходите си. Най-важното за 30% от отговорилите родни представители са ниските такси за приемане на плащане, а за 27% е да могат чрез приложението да достигнат до нови потребители.
„Основният фактор, който подпомага развитието на безконтактните технологии, в това число и мобилните разплащания е нивото на свързаност. България е сред държавите с високо ниво на свързаност и прогнозите показват, че през 2022 година, броят на активните интернет потребители на месец ще достигне 4.19 милиона или 62.64% от населението, а броят на активните потребители със смартфони ще достигне 4.13 милиона“, допълва г-н Дьодерлайн.
Интересни резултати от проучването сочат, че 37% от участниците у нас очакват кризата да отмине и да се върнат към „нормалния“ си бизнес, който са развивали преди нея, в период от 1 до 2 години, 19% са доста по-оптимистични и очакват това да се случи до 3 месеца, а 21% отговарят, че това вече никога няма да се случи и трябва да се научим да оперираме в новото „нормално“.