360 начинаещи учители са подкрепени от наставници, благодарение на европроект

0
38
Учител
Снимка: Pixabay

360 начинаещи учители са подкрепени от наставници по проекта „Novice Educator Support and Training“ /NEST/. Той е финансиран по програма „Еразъм+“. Това съобщиха от Министерството на образованието и науката /МОН/, уточнявайки, че менторите са експерти, които отговарят за различни предметни области в регионални управления на образованието, а подпомогнатите учители преподават учебни предмети в различни степени на училищното образование.

Благодарение на подкрепата начинаещите учители получават насоки как по-добре да структурират преподаването си и успяват да откриват кои техники работят най-добре при техните ученици.

Целта на NEST е да въведе нов подход, основаващ се на обучителна програма за ментори на учители с до 5 години опит в просветната система. В дългосрочен план това би подпомогнало задържането на повече учители в системата на училищното образование. По програмата експертите придобиват умения как да бъдат ефективни наставници на начинаещите учители, като в обученията им, на фокус са поставени стратегии за подкрепа на учители, които попадат ситуации, свързани с решаване на конфликти между учениците, случаи на агресия и работа с деца в риск от отпадане.

От старта на проекта през 2021 г. досега у нас са били обучени 60 експерти от 14 регионални управления на образованието. Всеки един от наставниците работи с трима учители в рамките на 2 учебни години.

Проектът се реализира в 6 страни – България, Австрия, Белгия, Румъния, Испания, Великобритания. Партньори в изпълнението на национално ниво са МОН, Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ и фондация „Заедно в час“. Изследователски екип от Университета Дуйсбург-Есен, Германия оценява резултатите от менторската работа и начинаещите учители. Досега междинните проучвания сочат, че 95% от експертите, участници в програмата смятат, че благодарение на обучението се чувстват по уверени в работата си като наставници.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments