15 естествени начина за понижаване на кръвното налягане

0
677
Апарат за мерене на кръвно
Източник: Wikimedia Commons

Високото кръвно налягане е опасно състояние, което може да увреди трайно сърцето. Проблемът засяга 1 милиард души по целия свят. Има и добри новини. Може да направите редица неща, за да го понижите по естествен начин, без лекарства, пише „Медикалнюз“.

1. Ходете и се упражнявайте често. Редовните физически упражнения помагат на сърцето да е по-силно и по-ефективно, което намалява налягането в артериите. Реално 150 минути ходене или 75 минути бягане седмично може да помогне за подобряване на сърдечното здраве. Повече упражнения – по-ниско кръвно.

2. Намалете приема на сол. Много усилия в областта на общественото хранене са насочени към този проблем. Около половината от хората с високо кръвно налягане и една четвърт от хората с нормални нива имат чувствителност към сол. Струва си да опитате да намалите приема й, за да видите дали ще има някаква разлика.

3. Пийте по-малко алкохол. Той е свързан с 16% от случаите на високо кръвно по света. Проучвания показват, че умерените количества алкохол могат да предпазят сърцето. Едно питие на ден за жените и две за мъжете е напълно нормално количество.

4. Яжте храни, богати на калий. Той помага на тялото да се отърве от натрия и облекчава кръвоносните съдове. За да получите баланс между калий и натрий консумирайте по-малко преработени и повече пресни храни. Богати на калий са листни зеленчуци, домати, картофи, плодове, млечни продукти, риба, ядки, семена, боб.

5. Намалете кофеина. Няма много доказателства за това, че кофеинът води до трайно завишаване на кръвното. Въпреки това той може да има силен ефект върху хората, които не консумират редовно кафе.

6. Управлявайте стреса. Когато сте под постоянен стрес тялото е в непрестанен режим на борба, което означава по-бърз пулс и свиване на кръвоносните съдове. Слушайте успокояваща музика и ако е възможно работете по-малко.

7. Яжте черен шоколад или какао. Огромни количества шоколад няма да помогнат, но умерените могат. Флавоноидите в шоколада разширяват съдовете. Използвайте неалкализирано какао на прах за най-добри резултати.

8. Отслабнете. Ако сте с наднормено тегло свалянето на килограми е от съществено значение. Ефектът е още по-голям, когато загубата на тегло е съчетана с упражнения.

9. Откажете цигарите. Вредният навик е висок рисков фактор за сърдечни заболявания. Всяко вдишване на цигарен дим води до повишаване на кръвното налягане. Химикалите в тютюна увреждат кръвоносните съдове.

10. Спрете приема на добавената захар и рафинираните въглехидрати. Проучвания показват, че диети с ниско съдържание на въглехидрати се отразяват изключително добре.

11. Хапвайте горски плодове. Те са пълни с естествени растителни съединения, които са полезни за сърцето.

12. Опитайте с медитация и дълбоко дишане. Смята се, че медитацията и дълбокото дишане активират парасимпатиковата нервна система, която забавя сърдечната честота и понижава кръвното налягане.

13. Яжте храни, богати на калций. В допълнение към млечните продукти, можете да получите калций и от листните зеленчуци, боб, сардини и тофу.

14. Вземете натурални добавки. Някои природни добавки могат да помогнат. Такива са екстракт от чесън, берберин, суроватъчен протеин, рибено масло, хибискус.

15. Консумирайте храни, богати на магнезий. Дефицитът на магнезий е рядък, но много хора не получават достатъчни количества. Минералът се среща в бобови и пълнозърнести храни, зеленчуци, млечни продукти, пиле.

Абониране
Известие от
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments