
Самолет на Lufthansa с 205 души на борда е останал без активно управление в продължение на 10 минути, след като вторият пилот припада в пилотската кабина, докато е сам. Това сочи нов доклад на испанската служба за разследване на авиационни инциденти (CIAIAC), цитиран от „CNN“.
Инцидентът е станал на 17 февруари 2024 г. по време на полет от Франкфурт до Севиля. Капитанът временно е напуснал пилотската кабина, за да използва тоалетната. Именно тогава, вторият пилот – оставайки сам – е изгубил съзнание.
Самолетът Airbus A321 е продължил да лети стабилно, благодарение на активирания автопилот. Въпреки това, неволното движение на контролните уреди от страна на припадналия пилот е било отчетено от записите в кабината, сочещи към „внезапна и тежка неработоспособност“.
Диспечерите на въздушното движение са се опитали да се свържат с кабината три пъти, но не са получили отговор. Капитанът, забелязал липсата на реакция, използвал аварийния код за достъп и е успял да влезе след няколко опита, за да поеме контрола.
Вторият пилот е получил първа помощ от екипажа и от лекар, който е пътувал като пътник. След като се е свестил, той е бил транспортиран до болница в Мадрид, където полетът е бил пренасочен и кацнал безопасно.
Разследването установява, че пилотът е страдал от неразкрито неврологично състояние, което не е било засечено по време на редовния му медицински преглед. Впоследствие медицинският му сертификат е бил анулиран.
Според CIAIAC, в периода 2019–2024 г. в европейската база данни за транспортни инциденти са регистрирани 287 случая на пилотска неработоспособност по време на полет. Анализ на FAA от 2004 г. показва 39 такива случая в САЩ за шестгодишен период.
Lufthansa е потвърдила пред CNN, че е сътрудничила на испанските власти и че провежда собствено вътрешно разследване.
Присъединете се към нашия Телеграм
Как да избегнете челен сблъсък: 6 съвета, които могат да ви спасят живота