
Тази седмица стана ясно, че Столична община е подписала няколко договора за извозване на боклука. При проведените процедури обаче излизат повече въпроси, отколкото отговори. И на много от тях софиянци ще трябва да си отговорят сами. Първият от тях, може би, е:
„Имат ли дежавю от 2009 г., когато кмет на София беше Бойко Борисов и той също тръгна на „война с мафията в боклука“?“
Знаем какъв беше резултатът тогава и докъде стигна борбата с мафията на председателя на ПП ГЕРБ – не само в София, но и в цялата страна.
Ето подписаните договори от последните дни:
- Зона 2 (Искър, Панчарево, Кремиковци) – избрана е фирма „БКС Чистота“, т.е. „Титан“, с цена 325 лв./тон при прогнозна цена 166 лв./тон.
- Зона 5 (Банкя, Връбница, Нови Искър) – избрана е фирма „БКС Чистота“, т.е. „Титан“, с цена 348 лв./тон при прогнозна цена 166 лв./тон.
Успоредно с тези приключени поръчки, други са прекратени поради… високи цени.
Прекратени са следните процедури:
- Зона 1 (Средец, Лозенец, Студентски) – поръчката е прекратена, тъй като предложената цена от фирма „Зауба“ е твърде висока – 379 лв./тон при прогнозна цена 166 лв./тон.
- Зона 6 (Люлин, Красно село) – поръчката е прекратена, тъй като предложената цена от консорциум „Триадица“ е твърде висока – 349 лв./тон при прогнозна цена 166 лв./тон.
- Зона 7 (Възраждане, Оборище, Триадица-център) – поръчката е прекратена, тъй като предложената цена от консорциум „Триадица“ е твърде висока – 349 лв./тон при прогнозна цена 166 лв./тон.
И тук вече става интересно.
Как така 348 лв. на тон е приемлива цена за Васил Терзиев, но 349 лв. не е?
Може би защото фирмата, спечелила на 348 лв., е свързана с консорциума „Титан“, а тези, предложили 349 лв., не са?
Това ли е новият механизъм за определяне на победителите в обществените поръчки на Столична община? И по какво точно се различава от предишния, оплюван и заклеймяван модел?
След като месеци наред кметът на столицата се биеше в гърдите, че няма да допусне определени фирми да се облагодетелстват за сметка на жителите на София, ето че делата започват доста да се отдалечават от думите.
През цялото време на тази PR акция твърдо се цитираха суми около 200–250 лв. на тон като предостатъчни. Днес обаче още 100–150 лв. отгоре не са проблем – но само за определени фирми.
Да не би софиянци да „ручаха жабите“ напразно? И толкова ли са слаби сценаристите в тази държава, че един и същи сюжет се налага да се повтаря през годините?
През празничните дни, лежейки на дивана или изхвърляйки боклука, всеки може сам да намери своя отговор.
Присъединете се към нашия Телеграм
Какво означава изразът „ручеха жабите“ и защо още го използваме?


