„През месец март стартира мащабна информационна кампания, посветена на въвеждането на еврото в България.“
Това обяви министърът на финансите Теменужка Петкова по време на парламентарния контрол в Народното събрание. Кампанията ще включва излъчване на видеоклипове по национални телевизии, както и специална интернет платформа, която ще предоставя актуална информация за процеса на присъединяване на страната към еврозоната.
Министър Петкова подчерта, че членството в еврозоната е един от водещите приоритети на управляващите. В тази връзка, правителството ще предприеме всички необходими стъпки за провеждането на пълноценна комуникационна кампания, която да информира гражданите и бизнеса за ползите и предимствата на еврото.
„Голяма част от забавянето в подготовката и възлагането на обществените поръчки за комуникационната кампания вече е преодоляна. В резултат на това, още през този месец тя ще стартира официално и ще достигне до максимално широк кръг от хора“, заяви Петкова.
Финансовият министър направи ретроспекция на комуникационните усилия, свързани с процеса на приемане на еврото. Според нея, основните предизвикателства пред стартирането на кампанията са били честите промени в ръководствата на институциите и липсата на адекватно финансиране в определени периоди.
„Първата комуникационна стратегия беше приета още през ноември 2022 година, но без заложени средства за нейната реализация. По-късно, с решение на служебното правителство, бяха осигурени допълнителни разходи в размер на 10 милиона лева за финансиране на кампанията“, обясни министър Петкова.
През март 2023 година е сключен договор за производство на шест информационни видеоклипа, от които са изработени три. Договорът обаче е прекратен през юни същата година, а останалите видеа са реализирани едва през 2024 година. Ключов елемент от кампанията е официалната интернет страница, която ще информира българските граждани за всички аспекти на процеса по въвеждане на еврото. Специално разработеното съдържание ще включва разяснителни материали, статистика и отговори на най-често задаваните въпроси относно приемането на единната европейска валута.
Министерството на финансите проведе и конкурс за лого, слоган и брандбук на кампанията, като избраният слоган е „Единството е сила“. Той ще бъде интегриран в клиповете и всички официални материали, свързани с кампанията. Финансовият министър подчерта, че основната цел на кампанията е да предостави коректна и достъпна информация на българските граждани и бизнеса, така че преходът към еврото да бъде максимално прозрачен и добре разяснен.
„Ще направим всичко необходимо, за да гарантираме, че хората разполагат с всички важни факти за присъединяването към еврозоната и как то ще повлияе на тяхното ежедневие“, заяви Петкова.
Очаква се в следващите месеци информационните материали да достигнат до широката общественост чрез телевизионни реклами, социални мрежи и печатни издания, като властите продължават да работят по осигуряването на допълнителни комуникационни канали.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм
Кирил Петков: Новата стратегия на управляващите е корупционен рай




