Потребителите на WhatsApp ще започнат да виждат реклами в някои части на приложението. Собственикът Meta Platforms се стреми да създаде нов източник на приходи, като се възползва от милиардите хора, които използват услугата за съобщения, предава „Асошиейтед прес“.
Рекламите ще се показват само в раздела „Актуализации“, който се използва от 1,5 милиарда души всеки ден. Разработчиците обаче заявиха, че те няма да се появяват в личните чатове. В публикация в блога си компанията обяснява:
„Личното съобщение в WhatsApp не се променя, а личните съобщения, обажданията и статусите са криптирани от край до край и не могат да се използват за показване на реклами.“
Това е голяма промяна за компанията, чиито основатели Ян Кум и Брайън Актън се заклеха да запазят платформата без реклами, когато я създадоха през 2009 г.
Facebook закупи WhatsApp през 2014 г., а двамата напуснаха компанията няколко години по-късно. Майката компания Meta Platforms Inc. отдавна се опитва да генерира приходи от WhatsApp.
WhatsApp уточнява, че рекламите ще бъдат насочени към потребителите въз основа на информация като тяхната възраст, страната или града, в който се намират, езика, който използват, каналите, които следят в приложението, и как взаимодействат с рекламите, които виждат.
От компанията подчертават, че няма да използва лични съобщения, разговори и групи, в които потребителят е член, за да му показва реклами.
Присъединете се към нашия Телеграм
Тайван включи Huawei и SMIC в списъка си за контрол на износа

