
Тунел „Дупница“ на главния път Е-79 отново е в мрак, въпреки че двете му тръби бяха почистени и пребоядисани миналата седмица. В посока Кулата почти липсва всякакво осветление, което значително повишава риска от инциденти.
Проблемът е дългогодишен – повече от 5 години в тръбата от София към Дупница лампите отказват една след друга, а работещите стават все по-малко.
„Почти всички не светят“: какво виждат шофьорите
Шофьори, които преминават ежедневно, описват ситуацията като опасна, уточнявайки:
„Почти всички не светят.“
„От 4–5 години е така, може и повече.“
„През деня е по-опасно – заслепен си от слънцето, влизаш от светло в неосветен тунел и вътре е адска тъмнина.“
По думите им осветлението в едната тръба напоследък е почти нулево.
Пропусната възможност за ремонт
Миналата седмица тунелът беше затворен за почистване и боядисване. Шофьорите обаче смятат, че това е бил подходящият момент да се подмени и осветлението – но това не е направено.
„Хубаво беше да се направи, иначе е почистен и боядисан, добре е“, казват преминаващи.
Валери Здравков добавя пред „“БНТ“: „Не е никак сложно и сигурно не е скъпо. Натоварен е – видя се с двата дни ремонт, градът се задръсти.“
Какво казва АПИ: ремонт през 2026 години
От Агенция „Пътна инфраструктура“ посочват, че решението ще дойде през 2026 г.
Тогава предстои обществена поръчка за избор на изпълнител за проектиране и основен ремонт на тунела. Планираните дейности включват:
- нова настилка;
- нова маркировка;
- високоефективно LED осветление.
Временни мерки за безопасност
Докато се стигне до основния ремонт, в тръбата от София са поставени светлоотразители за по-добра видимост. Ограничението на скоростта остава 60 км/ч като допълнителна превенция.
Шофьорите остават с усещането, че рискът е ежедневен, а решението – твърде далеч във времето.
Присъединете се към нашия Телеграм
Горивата поскъпват: дизелът нагоре с 12 ст., бензинът с 5 – тенденцията ще продължи





