Автомобилният производител Stellantis временно спира производството в завод в Канада и завод в Мексико малко след като президентът Доналд Тръмп обяви 25% мито върху вносните автомобили. Това ще доведе до временно съкращаване на 900 служители в САЩ, пише „Политико“.
Stellantis, която е собственик на автомобилни марки като Jeep, Citroën и Ram, заяви в четвъртък, че временно ще спре производството в монтажния завод в Уиндзор в Канада за седмиците 7 и 14 април. Операциите в завода ще бъдат възобновени в седмицата 21 април.
Компанията също така временно ще спре производството в завода за сглобяване Toluca в Мексико през април, който ще започне на 7 април. Поради спирането на производството, ще има временни съкращения в печатниците на Warren и Sterling в Мичиган и в предавателните заводи на Kokomo и в Индиана.
Stellantis планира непрекъснато да следи ситуацията, за да определи дали са необходими по-нататъшни действия.
В имейл на главния оперативен директор в Северна Америка Антонио Филоса, изпратен до служителите, Филоса заяви, че Stellantis бързо ще се адаптира към промените в политиката, наложени от Тръмп. Той отбеляза, че действията, които компанията предприема „са необходими с оглед на настоящата динамика на пазара“.
„Разбираме, че настоящата среда създава несигурност“, пише Филоса. „Бъдете сигурни, че сме много ангажирани с всички наши ключови заинтересовани страни, включително висши правителствени ръководители, синдикати, доставчици и дилъри в САЩ, Канада и Мексико, тъй като работим за управление и адаптиране към тези промени.“
В края на миналия месец Тръмп обяви, че налага 25% мита върху вноса на автомобили, ход, за който Белият дом твърди, че ще насърчи местното производство, но също така може да окаже финансов натиск върху автомобилните производители, които зависят от световните вериги за доставки. По-късно в четвъртък премиерът Марк Карни заяви, че Канада ще съчетае 25% мита върху автомобилите на американския президент Доналд Тръмп с мита върху автомобилите, внасяни от САЩ.
Stellantis също се справи с някои от собствените си предизвикателства. През декември главният изпълнителен директор Карлос Таварес подаде оставка на фона на продължаващата борба с намаляващите продажби.
Северноамериканските операции на Stellantis бяха основният източник на печалба на компанията за известно време, но борбите се натрупаха през миналата година, като компанията се позовава на нарастващата конкуренция и по-големите промени на пазара.
В усилията си да съживи продажбите, Stellantis направи редица промени в ръководството през октомври, които включваха назначаването на нови ръководители на операции в Северна Америка и Европа.
През януари компанията обяви плановете си да отвори отново завод за сглобяване в Илинойс и да построи следващото поколение на Dodge Durango в Детройт, тъй като търси решение на проблемите с UAW.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм
Мъск се оттегля от администрацията на Тръмп след спад в популярността
