Средната скорост – новият законов капан по българските пътища?

Лидерът на „Възраждане“ атакува новите правила със заплаха за конституционна жалба

0
553
Висока скорост
Висока скорост. Скорост: Pixabay

Капан вместо безопасност

С новите промени в Закона за движението по пътищата, приети от парламента, България въвежда контрол чрез измерване на средната скорост. Според лидера на партия „Възраждане“ Костадин Костадинов това не е мярка за безопасност, а „смъртен удар върху нормалното придвижване в страната“.

„Ако човек спазва изцяло всички маркировки и ограничения, реалната средна скорост в градовете ще бъде около 35 км/ч, а извън населените места – едва 51 км/ч“, посочи той. Дори на магистрала „Тракия“ било „почти невъзможно да се кара с повече от 95 км/ч лятно време заради задръствания“.

Избори без избор

Костадинов очерта три „абсурдни“ алтернативи пред българските граждани:

  • да карат с неестествено ниски скорости и да търпят глоби;
  • да се откажат от колите и да преминат на влакове и автобуси с „време на пътуване като във 19-ти век“;
  • или с ирония: „да си направят каруца и да се върнат в 18 век“.

„Това е пълно покушение срещу шофьорите“, заяви Костадинов, подчертавайки, че при липса на качествена пътна инфраструктура, прилагането на мярката е неприложимо. „Пътищата ни са тесни, а маркировките забраняват почти всичко.“

Камерите срещу Golf 3

Особено остра бе критиката му към размера на глобите: „Дори каране с 58 км/ч може да доведе до глоба от 500 лв., а при повторно нарушение – до 1000 лв. и отнемане на книжка. Говорим за безумие – камерите ще засичат сантиметри, ще има масови глоби и ще накажат не джигитите, а обикновените шофьори с Golf 3.“

Той прогнозира, че при реално прилагане на закона ще настъпи „колапс в трафика“, особено ако между колите се изисква разстояние от 3 метра: „Това ще доведе до блокажи, задръствания и хаос.“

„Лицемерие“ и „печатници“

Костадинов отправи и обвинения към управляващите за избирателно прилагане на закона.

„Защо няма нито един хванат от онези, които правят гонки в София? За тях няма правила“, заяви той, визирайки нощните състезания по Околовръстното.

По повод отпадането на стикерите върху автомобилите, той също беше критичен:

„Гражданската отговорност остана със стикер. Защо? Защото Петьо Кънев има печатница.“

Последно предупреждение

В заключение Костадинов отправи заплаха към управляващите: „Единственото, което българинът спечели от ЕС, е правото да се движи свободно. Ако посегнете на това, ще имате срещу себе си цял народ.“

По думите му партията ще внесе конституционна жалба и ще потърси съдействие от президента.

Присъединете се към нашия Телеграм

Парламентът запази стикерите на колите: конфликт на интереси и отказ от дигитализация!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук