Предложение към Община Бургас: Синята зона да поскъпне и да работи през уикенда

В писмото от гражданка се предлага да бъде увеличена и таксата за паркиране по постоянно местожителство

36
10145
Синя зона в центъра на Бургас улица Пробуда
Улица "Пробуда" в Бургас. Снимка: Искра.бг

Зоната за платено паркиране в центъра на Бургас да поскъпне до 2 лева на час за кратковременно паркиране и също така да работи седем дни в седмицата. Това предлага бургазлийка в писмо до кмета Димитър Николов и председателя на Общински съвет-Бургас Михаил Хаджиянев.

Гражданката припомня, че проблемът с паркирането в центъра на Бургас продължава да ескалира. Самата тя живее в подзона 1 и всеки ден изпитва трудности да намери свободно място за своя автомобил. 

„Междувременно част от синята зона в Бургас се трансформира в зелена, а зелената пък стана освен ежедневна и целогодишна. Това пък направи синята зона особено привлекателна за паркиране в събота и неделя“.

Той припомня, че в района се строят нови сгради, служебните паркоместа се увеличават – все фактори намаляващи шанса да бъде намерено свободно паркомясто. В писмото ти той обръща внимание, че съгласно справка от Община Бургас за зона 2 (вече зона 1) са издадените стикери за паркиране по постоянно местожителство със 100 повече от изградените паркоместа в района.

Бургазлията е задал серия от въпроси и предложения, на които очаква отговор: 

  • Възнамерява ли Общината да направи платена синята зона в събота и/или неделя? В София, Варна, Пловдив, Стара Загора, а предполагам и други големи градове има такава практика.
  • Възнамерява ли Общината да увеличи таксата за кратковременно платено паркиране? В София, Пловдив и Стара Загора имат такса 2лв./ч.
  • Възнамерява ли общината да увеличи таксата за паркиране по постоянно местожителство? Имам в предвид най-вече таксата за втори автомобил. Не бих коментирала за направени злоупотреби, но самата символична такса е предразполагаща, а изобретателността на българина за „схеми“ е пословична.
  • Възнамерява ли общината да изгради нови паркоместа в района? Първо искам да изкажа своята благодарност от името на много живущи в района относно инициативата на Общината да увеличи броя на паркоместата в подзона 1 на синята зона. Става въпрос за пресечката на бул. „Стамболов“ и ул. „Любен Каравелов“, където има ново изградени паркоместа, както и допълнителни нови места за сметка на променен начин на паркиране (от паралелно на перпендикулярно). За съжаление наплива към района е много голям и обособените места не облекчиха достатъчно ситуацията.

В писмото се предлага Община Бургас да подходи аналогично и на горното кръстовище между бул. „Стамболов“ и ул. „Пробуда“, където вероятно също има такава възможност да се увеличат паркоместата в района. Предложението е там да се изградят джобове за перпендикулярно паркиране.

Темата с паркирането в центъра на града продължава да е една от най-актуалните, като проблемът се задълбочава все повече. В началото на годината Община Бургас обяви идея да създаде „червена зона„, която да обхваща суперцентъра на града и в нея да се позволява престой само до три часа. Нейната цена също така трябваше да е 2 лева на час. Впоследствие местната власт се отказа от тази идея и тя поне на този етап няма да бъде осъществена. 

Писмото ще бъде разгледано на заседанията на ресорните постоянни комисии към Общински съвет-Бургас, които ще се проведат непосредствено преди следващата сесия. 

Нови паралелки ще захранват с работна ръка завода за бронирани автомобили в Бургас

36 Коментари

  1. Община Бургас по принцип се страхува да взима непопулярни решения, защото се страхува от критиката. За да работи синята зона и за да изпълнява функциите, които тя предвижда, таксата трябва да е много по-висока. И също така да има ограничение в паркирането. Ако ти е потрябвало спешно да отидеш до центъра – паркираш за един-два часа, плащаш си и си тръгваш. През другото време – има градски транспорт, има велосипеди и добър пешеходен достъп от половината град. Идеята не е да се вкарва още и още допълнителен трафик в ЦГЧ, а да може хората, които живеят там, да паркират спокойно.

    • Спокойно на село в София спираш до Александър Невски събота и неделя без пари , но хората са направили парко места, а ние ги раздаваме служебни места застрояваме всичко и вдигаме цените на зоната проблема няма да се реши така. На мен като ми трябва да бъда в центъра ще бъда колкото часа трябва това с пешеходните алеи градски транспорт си го ползвайте вие и си продайте колите за какво са ви в центъра тези коли нали всичко е около вас.

    • Всички служебни автомобили, бусове и баничарки ВЪН от жилищните зони след 17⁰⁰ч.!!!

    • Абсолютно! Точно това си мисля и аз. Включително и данъци, че даже и от регистрация, като почнем за втора, да не говорим трета кола на едно домакинство да имат рязък праг. Не едно домакинство с 1500 коли да заема половина паркинг, а други да се чудят къде да паркират. Като добавим и тук таме някой некадърник, особено разни лелчета , които с кола една шепа, а паркират като за тир, става плачевно.

    • Отдавна чакам да ми светне на градските управници
      Че като си купил фирмена кола
      И я използваш за лични цели трябва да оосигуриш фирмена вместостоянка
      А не да я паркираш до личния си автомобил пред входа

    • И като платя 100лв вместо сегашните 60 ще мога ли да паркирам спокойно пред дома си?защото сега не мога.за центъра питам.

    • Не, просто няма да се правите на твърде модерни и ще разполагате с един автомобил за семейството, а не с 2 и повече. Когато се намали броя на автомобилите на пътя ще има и място за паркиране.

    • Продавайте колата за какво ви всичко е около вас нали всичко казвате че има градски транспорт Вело алеи и пешеходни алеи ползвайте ги в центъра не е на село за да е спокойно.

  2. Не трябва да има синя зона въобще.Само пълним нечии джобове.Трябва всеки да може да паркира без пари.Това да не частен имот улицата.

  3. Чичо кмет,защо има синя зона вече и в кварталите? Нали идеята е да се разтовари административния център.Наистина мирише на печалбарство.Писна ми,време е да си ходиш заедно с администрацията си

  4. Тази гражданка да вземе да се гръмне… Всяка вечер се прибирам късно от работа и за какъв х.и плащам синя зона по мевестоживеене, ксто вечер никога няма свободно място! Да, не е писано, че ксто плащам ще имам място, но е кофти да си плащаш и да нямаш къде да спреш, а и след 19:00 никога не мога да намеря място.

  5. Абсолютно печалбарство е целогодишно то въвеждане на зона край морската градина. ХОРАТА ОТИВАТ ДА СПОРТУВАТ КРАЙ МОРЕТО И ВСИЧКИ КОИтО СА С КОЛИ, ТРАБВА ДА ПЛАЩАТ ОТ 9 ДО 19? НЯМА ЛОГИКА, СЛЕД 1 ОКТОМВРИ ВСЕ ЕДНО БОМБА Е ПАДНАЛА В БУРГАС. БУРГАЗЛИЙКА Е ИСКАЛА?
    ГРАЖДАНИТЕ В ОБЩИНАТА СА С НАЙ-НИСКИ ЗАПЛАТИ ОТ ВСИЧКИ ТЕЗИ ГРАДОВЕ, В КОИТИ Е ВЪВЕДЕНА ЦЕЛОГОДИШНО ПЛАТВНА ЗОНА. А И КАКВО ЩЕ ОБЛЕКЧИ ТОВА? НИЩО

  6. В комплексите е истинско предизвикателство вечер или рано сутринта да намерите място за паркиране.
    Всички служебни автомобили, бусове и баничарки ВЪН от жилищните зони след 17⁰⁰ч.!!!

  7. Няма такова гражданка. Това е поредната лъжа от няколко главни общинари, които искат още пари за лични нужди.
    Ако направят синята зона да е денонощна, само тогава ще се решат проблемите с паркирането. В събота и неделя също да има денонощна синя зона. За зелената да важи същото. Впрочем, защо е тая зелена зона? Хайде почвайте сега да плюете , общински лизачи.

    • Просто псевдо-аристократите живущи в центъра да не си купуват коли, а да си ползват миризливите крака за да се движат наоколо за да не се косят за паркоместа. Понял?

    • В Европа автомобилното движение в ЦГЧ масово е ограничено, а на много места и забранено. Ама Бай Чанко иска да си ходи с голфа от Славейков, щото го е срам да го видят, че се качва на автобуса и ще му се наруши имиджа на тежкар 😀

  8. Твърде много време отделяте на един въпрос, замскиран с питане от анонимна гражданка! Дали Общината се крие като инициатор?
    Пишете името на тсзи гражданка!

  9. Това звучи, като сладкодумно оправдание на общината да изсмуче и завърти едни сериозни пари. Аз пък предлагам за всеки втори и трети автомобил в едно домакинство таксите да се вдигнат рязко, а служебните автомобили, особено лекотоварни бусове да нощуват в индустриалните зони! Не чичо ти Пенчо да ми паркира служебен бус, и VW-на си, и на жена му, и на щерка му колите на един паркинг, а да се лутат после 1000 човека с 1 автомобил, къде да паркират. Трябва и да се ограничи издаването на правоспособност по даден признак. Твърде много коли са на пътя, това е истината.

  10. Тази гражданка е измислена, то е ясно. Много голямо внимание и се отделя, а другите мнения дали ще ги имат предвид? Аз искам да попитам, защо след като проблемът с паркирането е огромен и в момента е разкопан целия град и особено Възраждане , защо улиците, които ще асфалтиран ги стеснява толкова много, че да не могат да се разминат 2 коли, вместо да ги разширят и обособят ПАРКОМЕСТА. Направиха никому ненужни широки тротоари, а уличното платно стеснено. Това ли е мисленето на Общината за решаването на проблема. В момента правят Патриарх Евтимов с огромни тротоари, а няма място за 1 кола. Всичко е за икономия на асфалт и за заблуда на хората. Да не говорим за качеството на тротоарите и за мръсотията.

  11. И ЗАЩО ТРЯБВА ДА ПЛАЩАМЕ ЗА НЕЩО КОЕТО Е БЕЗПЛАТНО?????? НА ВСИЧКИ ОБЩИНАРИ И МАЛОУМНИ ЛЕЛИЧКИ,ЧИЧКОВЦИ,ДЕЧИЦА И ПРОЧИЕ ХОРИЦА ИМ СЛАГАМ ПРЕД ВХОДНАТА ВРАТА КАБИНКА, 10.00 ЛВ.НА ИЗЛИЗАНЕ ,10.00ЛВ НА ВЛИЗАНЕ. КАТО НЕ ИМ ХАРЕСВА – МАРШ НА СЕЛО!!!!!! ТАМ НЯМА ДА ПЛАЩАТЕ СИНЯ ЗОНА ВХОД.

  12. Около 75% от приходите от Синя и Зелена Зона отиват в джобчетата на няколко „богоизбрани“, включително и Кмета-Слънце !

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, напишете вашия коментар!
Моля, напишете името си тук