Основният ремонт на пътя между село Тарнак и път II-13 (връзката за Бяла Слатина) е приключил успешно – 90% от трасето вече е преасфалтирано и отговаря на стандартите за безопасност. Това показва проверка на място, извършена от експерти от Европейския център по транспортни политики.
Новият асфалт – в норма, старият – „като кори за баница“
Измерванията показват, че новоположеният асфалт има показатели на сцепление между 40 и 75 единици. За да бъде настилката годна за движение, нормата изисква минимум 55 единици. Това означава, че в по-голямата част от трасето вече има значително по-безопасни условия за шофьорите.
Сериозен проблем обаче остават около 900 метра път, които не са били ремонтирани. Там сцеплението е между 0 и 25 единици – стойности повече от два пъти под нормата. Според експертите именно това е участък с концентрация на пътни инциденти, а неизпълненият ремонт реално продължава да създава опасност за водачите.
Контролът носи резултат
„Износващият слой на стария асфалт буквално се отлепваше като кори за баница“, коментират от Центъра. Благодарение на ежедневния контрол, извършван от организацията, голяма част от трасето вече е възстановено по стандарт.
От Европейския център по транспортни политики подчертават, че такъв контрол трябва да се упражнява от Агенция „Пътна инфраструктура“ и държавата, за да се гарантира качеството на ремонтите. Въпреки пропуските, експертите отбелязват, че жителите на региона и на целия Северозапад вече ще се движат по една значително обновена отсечка.
Присъединете се към нашия Телеграм
Северна Корея крие тайна военна база с ядрени ракети близо до границата с Китай


