Агенцията по медицински надзор /ИАМН/ обяви, че от 1 април 2025 година въвежда напълно електронен процес за подписване на документи, свързани с регистърното производство по чл. 41 от Закона за лечебните заведения /ЗЛЗ/. Мярката е следваща стъпка от развитието на новоизградения през март 2024 г. електронен регистър, създаден съвместно с “Информационно обслужване” АД.
Всички документи в процеса по заявяване, обработка, съгласуване и издаване ще бъдат електронно подписани и автоматично достъпни чрез публичния портал за отворени данни към Националната здравно-информационна система. Вижте ги ТУК.
Новата система позволява търсене на информация по различни критерии – лечебно заведение, медицински състав или конкретно населено място. С това значително се улеснява достъпът до актуални данни за всички заинтересовани страни – граждани, институции и здравни оператори.
С най-голяма практическа полза ще бъде отпадането на задължението управителите на лечебни заведения да представят удостоверения пред НЗОК и РЗИ. Отсега нататък всички свързани администрации ще могат да достъпват директно електронно подписаните документи от регистъра, без нужда от допълнителна комуникация с подателите.
ИАМН става първата институция в сектор „Здравеопазване“, която внедрява пълна дигитализация на административната услуга – от подаването на заявление до издаването на крайния документ. Инициативата е част от усилията за намаляване на административната тежест и осигуряване на по-прозрачни и достъпни публични услуги.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм
Божидар Божанов: Борисов сам прекрати преговорите, за да не се откаже от Пеевски




