Със 165 гласа „за“, 1 „против“ и 3 „въздържал се“ парламентът прие на второ четене промени в Закона за движение по пътищата, с които максималната допустима скорост за движение по автомагистралите остава 140 км/ч, а по скоростните пътища – 120 км/ч. Първоначално, на първо четене, депутатите гласуваха за намаление на тези стойности до съответно 130 км/ч и 110 км/ч, но впоследствие се отказаха от тази идея, предаде „БТА“.
С приетите промени се въвежда и контрол върху средната скорост на движение в определени участъци от пътната мрежа. Според закона, забраната за превишаване на допустимите скорости ще важи и за тази средна скорост, като тя ще бъде изчислявана чрез автоматизирани технически средства или чрез системи за секционен контрол. Камери ще бъдат разположени в началото и края на дадения участък.
Това предизвика критики от страна на партия „Възраждане“. Депутатът Ангел Георгиев определи средната скорост като „машина за глоби“, без яснота как ще се разходват събраните средства. Лидерът на партията Костадин Костадинов също изрази несъгласие, като разказа как е изминал маршрута Варна–София за 8 часа и 12 минути със средна скорост от 55 км/ч., спазвайки всички ограничения.
От своя страна Калин Стоянов от „ДПС – Ново начало“ поясни, че средната скорост ще се измерва само на отсечки с постоянна разрешена скорост – обикновено между 50 и 60 км/ч.
Освен това, парламентът прие и допълнителни задължения за стопаните на пътищата. При пътнотранспортни произшествия те ще бъдат длъжни незабавно да почистят платното, а в срок до един месец – да подменят повредени знаци, светофари, предпазни съоръжения и да възстановят маркировката.
Законът също така задължава пътни знаци и светофари, поставени временно заради промени в организацията на движението, да бъдат премахвани веднага след отпадане на нуждата от тях от съответните отговорни лица.
Присъединете се към нашия Телеграм
Синя зона в Бургас с отменени такси: съдът обяви наредбата за незаконосъобразна




