
Поредният излишен разход – скъпи приложения, които никой не ползва
В последните години редица общини в България дискутираха създаването на амбициозни (и скъпо струващи) проекти за мобилни приложения, с които гражданите да подават сигнали за проблеми като дупки по улиците, счупени пейки, изоставени автомобили и други нередности. В някои случаи тези приложения бяха създадени за хиляди левове, с неясна поддръжка, трудна употреба и… почти нулева ангажираност от страна на гражданите.
Вместо да улеснят комуникацията между общините и хората, тези дигитални „решения“ често затрудняват дори подаването на обикновен сигнал. А междувременно, гражданите вече имат навик да съобщават за нередности в реално време – но не през общинските платформи.
Решение: Waze вече показва всичко – стига някой в общината да погледне
Навигационното приложение Waze, използвано от хиляди шофьори всеки ден, се е превърнало в жива карта на пътните проблеми в България. Благодарение на активните потребители, в него могат да се видят дупки, неравности, задръствания, препятствия, рискови кръстовища и други важни данни за състоянието на пътната инфраструктура – отбелязани директно от хората на терен.
Такъв е и примерът с Община Казанлък, където гражданите редовно отбелязват рискови точки в Waze. Отворена карта на приложението показва редица локации, където шофьорите са сигнализирали за дупки и опасни участъци. Това е ресурс, който съществува – без нужда от инвестиции и без да се чака някой да инсталира поредната апликация.
Всичко, което местната власт трябва да направи, е да погледне.

Призив: Бъдете активни – защото никой не познава улиците по-добре от вас
Решенията са пред очите ни – и често вече са в телефона ни. Ако сте видели дупка, неравност или опасен завой, не чакайте. Отбележете го в Waze. Споделете го. Станете част от сигнала. Вече десетки хиляди българи го правят, особено в активни общности като Казанлък, Стара Загора и Пловдив.
Колкото повече сигнали има – толкова по-трудно е на институциите да се преструват, че не виждат проблема. А ако общините най-сетне започнат да гледат към готовите решения, ще спестим и пари, и нерви, и време.
Присъединете се към нашия Телеграм
Дунав мост 3 чака над 20 години, Китай строи най-дългия мост за 4


